Як допомогти батькам підтримати навчання англійської мови?
![Як допомогти батькам підтримати навчання англійської мови?](https://linguist.ua/image/cache/catalog/1_stati/Article_960x720_Parents-help-752x570.png)
Роль сім’ї у шкільному житті учнів початкових класів не викликає сумнівів. Дослідники десятиліттями говорять про потребу вибудовувати міцні стосунки «школа – дитина – батьки» з першого уроку, але досі вчителям набагато простіше обирати автономну поведінкову модель і «просто робити добре свою справу», а сім’ям самоусуватися та ігнорувати будь-які спроби викладача вибудовувати з ними комунікацію.
У такий спосіб міцний зв’язок та взаємна підтримка між домом і школою залишаються концепцією, яка нам добре відома в теорії, але здається, нам все ж легше про неї говорити, аніж ефективно впроваджувати. Це неприємна ситуація, адже, врешті-решт, освітяни та сім’ї хочуть одного й того ж: успіху своїх дітей та учнів у навчанні, їхнього постійного й продуктивного розвитку протягом усього шкільного життя та за його межами.
Центр загальної освіти в Інституті Брукінгса, що є національним інститутом передових досліджень США, провів у 2021 році опитування понад 25 000 батьків у 10 країнах, щоби дізнатися про їхні переконання, мотивації та джерела інформації, з яких батьки дізнаються про освіту своїх дітей. Результати опитування свідчать, що хоча більшість шкіл постали перед труднощами при переході на дистанційне навчання, ті, які вже мали міцні відносини з сім’ями, змогли швидко адаптуватися та більш успішно впоратися з новою ситуацією.
Чому освітяни та сім’ї можуть мати труднощі в налагодженні партнерства?
Виклики для освітян:
- Низький рівень підготовки з питань залучення сімей. Це може призвести до того, що вчителі, навіть розуміючи потребу в спілкуванні, не знають, як почати взаємодіяти з сім’ями або як створити комфортну та сприятливу атмосферу для співпраці.
- Відсутність позитивних прикладів. Багато освітян не мають досвіду успішної комунікації. Ми не існуємо у вакуумі, тому на наші очікування від формули «школа – дитина – батьки» впливає наш власний учнівський досвід, отриманий десятиліття тому, або більш свіжі приклади, які ми бачимо серед колег-викладачів та шкіл, де навчаються наші діти. Зазвичай декількох негативних прикладів вистачає, щоби ми були скептично налаштовані щодо співпраці або не вірили, що вона принесе користь.
- Освітяни та сім’ї можуть мати різні цінності та пріоритети щодо освіти. Це створює напруження й ускладнює спілкування.
Виклики для сімей:
- Відсутність позитивних прикладів. Багато сімей теж не мають досвіду налагоджування партнерських стосунків зі школою. Батьки можуть бути скептично налаштовані щодо співпраці або не вірити, що вона принесе користь.
- Відчуття меншовартості. Багато сімей можуть відчувати, що їх не поважають, не слухають або не цінують. Зазвичай таке уявлення формується внаслідок негативного досвіду, отриманого в свої шкільні роки.
Декілька практичних порад, з якими ви можете почати новий навчальний рік.
- 1. Надішліть щось сім’ям, щоби розпочати рік на позитивній ноті.
Хороші стосунки будуються з часом і на основі поваги та довіри. Ви можете розпочати цей процес зараз! Подумайте про способи, як ви можете зв’язатися з сім’ями. Наприклад:
- Пишіть теплі повідомлення або записуйте голосові батькам на початку року та кожного навчального семестру. Нагадуйте не про потребу взяти зошит в клітинку, а як сильно ви скучили за літо та чекаєте на співпрацю з сім’ями для моральної підтримки їхніх дітей у 2023-2024 навчальному році.
- Надсилайте електронні листи про ваші надії на цей навчальний період та запрошуйте поділитися ними. Видавництво National Geographic Learning надає до кожного свого курсу для початкових і середніх класів Home-School Connection Letters, за якими батьки можуть відстежувати прогрес своїх дітей у вивченні англійської мови та завжди мають цікаві рефлексивні завдання на пригадування отриманих в класі знань.
- Просіть сім’ї давати вам зворотний зв’язок про попередній навчальний період та пропозиції для наступного.
- 2. Познайомтеся з батьками ваших учнів.
Пам’ятайте, що розмови з сім’ями не повинні зосереджуватися лише на адмініструванні навчання та звітах. Дізнайтеся їхні імена та виявляйте на зустрічах інтерес до них як до людей, а не лише опікунів. Інколи долучайте до розмови учнів. Наприклад:
- Переконайтеся, що у вас є список учнів та імена їхніх батьків, щоби ви могли звертатися до них на ім’я, коли говорите з ними.
- Будьте доступні для спілкування перед і після уроку. Шукайте можливості поспілкуватися з дорослими, які дітей відвозять до школи, або інколи з’являються на екрані при дистанційному навчанні – навіть якщо це просто швидке звернення «Вітаю, як ваші справи?».
- Надішліть відео, в якому ви представляєтеся, фото, на якому показуєте клас, і запросіть сім’ї розказати трохи про себе.
- 3. Будьте голосом розуму та стабільності.
З самого початку покажіть батькам, що ви готові до будь-яких нових викликів. Запевніть їх словами та діями, що ви надійні й готові працювати з ними у партнерстві, щоби зробити 2023-2024 навчальний рік успішним. Ви могли б:
- Провести інформативну зустріч на початку навчального року, щоби запропонувати партнерство між школою та сім’єю.
- Просвітити батьків, поділившись своєю експертністю щодо підходів до вивчення англійської мови.
- Погортати разом підручник, наприклад, Look та звернути увагу на особливості його науково обґрунтованої методики.
- Регулярно запитувати та реагувати на конструктивні відгуки.
- 4. Не чекайте, поки сім’ї самі зв’яжуться з вами.
До цього часу може бути пізно. Особливо в перші кілька тижнів нового навчального року, постарайтеся зв’язуватися з ними регулярно та напрацьовувати teacher credibility. Перевірте, чи є у них якісь запитання або пропозиції. Це створить культуру спілкування і зробить умови більш комфортними, щоби сім’ї відкрилися вам.
Дізнайтеся більше із цієї теми:
Стратегії залучення сімей в середніх та старших класах.
Навіщо говорити з нушенятами про почуття?
Як цифрові підручники змінюють мовне навчання?
Рекомендуємо ознайомитися
Linguist Talks: Як змінюється світогляд вчителя останні 20 років?
У шостому випуску «Linguist Talks» Альона Хворова, методистка-консультантка компанії «Лінгвіст» та Тетяна Шелепко, методистка видавництва Cambridge, говорять про професійні виклики та діляться досвідом.
Як розробити план підготовки до НМТ, що відповідає унікальним потребам кожного учня
Уявіть собі, ви – тренер, готуєте команду до фінального матчу. Кожен гравець має свої сильні та слабкі сторони, різний стиль гри та мотивацію.