Розвиток мислення через сторітелінг. Нове в методиці навчання англійської в 1 класі НУШ
Історії посідають суттєве значення у формуванні особистості
та розвитку когнітивних навичок учнів. Формат викладення інформації через
історію – це те, що зрозуміло в кожній культурі світу. Крім того, історії
необхідні для вивчення іноземної мови у контексті та розуміння й моделювання
комунікативних ситуацій. Однак, чи кожен текст може бути історією?
Погляньмо на текст:
John and Kate are in the classroom. Lily is outside.
John: Kate, sit down. Look.
Kate: It’s a pensil! John, stand up. Close your eyes. Lily
come in. John, open your eyes. Look.
John: It’s Lily!
Чи є цей текст історією? У ньому присутня прив’язка до
місця, є герої, однак, чогось не вистачає. Тепер погляньмо на історію з підручника Super Minds Ukrainian Edition:
.png)
Історія містить ту ж лексику, але завдання цієї історії –
перш за все, формувати цінність (тут зокрема – насолоджуватися природою).
Фрази, які учні вивчали на попередніх уроках, виконують другорядну функцію, але
саме тому запам’ятовуються краще. Як це працює? Відповідно до досліджень
професора Герберта Пухти – лінгвіста, психолога і нейропедагога та автора Super Minds Ukrainian Edition –
лексика і граматика краще засвоюється лише за умов, коли історія мітить певні
компоненти:
· Герої,
з якими учні можуть себе асоціювати;
· Пам’ятні
моменти історії;
· Чітка
драматургія;
· Емоційний
відгук;
· Цінність
історії (те, чого вона вчить своєю суттю).
Саме за таким принципом автор будує історії в кожному юніті,
об’єднуючи їх героями та їхніми пригодами. Такі історії навчають учнів мислити
критично, будувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати, категоризувати,
робити висновки, а також формують цілісну відповідальну та емоційно розвинуту
особистість.
Якщо ж текст покликаний продемонструвати лексику і
граматику, і в цьому його головний фокус, то він не виконає жодної функції –
ані розвитку мовних, ані життєвих компетентностей. Тож обирайте історії, що
зацікавлять ваших учнів, змотивують вивчати англійську і принесуть їм
задоволення.
Нагадуємо, що відбір підручників для 1 класу вже розпочався,
тож переглядайте НМК Super Minds Ukrainian Edition вже
зараз:
Читати попередні лайфхаки:
Рекомендуємо ознайомитися
Слухати ≠ чути: чотири навички, яких бракує вашим учням
Проблема не в тому, що учні «не слухають». Вона в тому, що слухання — це значно складніший процес, ніж здається.
Аудіювання в підручниках на високих рівнях
Слухання на високих рівнях — це вже не просто розуміння тексту!
Запрошуємо 12 листопада на вебінар «Making English Matter: Integrating the Four Skills through Projects that Address Real-World Challenges»
Від постера до справжньої комунікації: як оживити проєктну роботу



