Як використати контекстні підказки та вміння робити логічні висновки для успішного написання НМТ
Більшість погодиться, що для повного розуміння тексту та завдань до нього потрібна не тільки граматика чи тільки лексика. Поєднання цих складових та використання контекстних підказок та вміння робити логічні висновки стануть секретом успіху на НМТ.
Контекстні підказки фактично є підказками, що допомагають знайти необхідну для вирішення завдання інформацію. Серед їхнього різноманіття виділяють:
Синонімічні, чи підказки перефразування.
Наприклад, в одному із завдань посібника ZNO Leader Tests B1 бачимо запитання «What do we learn about teenage employment in the USA?». Серед варіантів відповідей зустрічаємо «It has been affected by demands on students», що є перефразованим варіантом речення з тексту «Rather, high school studies have become more demanding, with more projects to complete and deadlines to meet».
Антонімічні, або ж контрасті підказки.
Одним із запитань до тексту «American Teenagers at Work» є «Which of the following is recommended for preparing all teenagers for later life?». Читаючи текст, натрапляємо на речення «Unless parents involve their children in making decisions … teenagers may find it difficult to control their spending in later life…». Таке перефразування відповідає правильному варіанту відповіді «Giving them opportunities to monitor their finances.»
Пунктуаційні, чи шрифтові підказки.
Тут на допомогу приходять розділові знаки або шрифти, якими у реченнях виділено важливу, ключову інформацію. Також не забувайте нагадувати учням, що читати потрібно весь текст, особливо той, що написаний дрібним шрифтом.
Визначальні, або підказки, що пояснюють.
Наприклад, у завданні на встановлення відповідності про цікаві факти з життя Британської королівської сім’ї одним із варіантів відповіді є словосполучення «bright colours». В одному із коротких текстів бачимо речення «Thus, she often could be seen in public wearing clothes of bright colours: fuchsia, lemon yellow, light blue», де за допомогою розділових знаків було пояснено значення «bright colours».
Загальні, чи підказки «логічного висновку»
Це вміння використовувати інформацію, що подана у тексті для формування логічних висновків.
Вміння робити логічні висновки як продуктивна якість для навчання характерне багатьом. Варто лиш продовжувати її розвивати з допомогою кількох корисних порад.
Більше цікавої та корисної інформації щодо підготовки до НМТ з англійської мови можна знайти у вебінарі “How NOT to prepare for NMT – a practical guide for teachers”.
А якщо ви шукаєте сучасний та практичний збірник тестових завдань для підготовки до НМТ, то пропоную звернути увагу на посібники ZNO Leader Tests B1 та B2! Вони насичені не лише активною лексикою, а й актуальними для сьогодення темами про світ та Україну. Також, у посібнику достатня кількість тестів, що допоможе учням вдосталь потренувати вміння робити логічні висновки.
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.