Як вивчати граматику в початковій школі НУШ?
Граматика – це розділ мови, який
викликає найбільше дискусії у сфері методики навчання, адже саме граматика
вимагає логічного підходу, структурного мислення і формує мислення. Однак, ці
категорії лежать дещо поза мовою, а значить потребують від учителя особливої
уваги. Погляньте на твердження та оберіть найближче для вас:
1. Мої студенти читають і слухають багато книжок і оповідань, а також вивчають граматику, не потребуючи її вивчення.
2. Я викладаю граматику, спочатку пояснюючи її учням, потім даючи їм завдання для відпрацювання, а потім заохочуючи їх вільно використовувати її в завданні.
3. Мої студенти в основному практикують граматику, перекладаючи речення з рідної мови англійською.
4. Я прошу учнів виконати завдання і викладаю граматику, коли їм це потрібно або в кінці уроку.
Більшість вчителів обирають для себе друге твердження, однак комплексне вивчення граматики полягає в поєднанні всіх чотирьох підходів, залежно від контексту уроку і вікової категорії. Так, в початковій школі, коли в учнів ще не сформоване так зване «метамислення» і самомоніторинг під час мовлення, більш робочим може бути перший пункт, де учні багато слухають, повторюють, і таким чином привласнюють мовлення, а вчитель тим часом вчить учнів спостерігати за мовленням і помічати певні патерни – робити власні відкриття, що, перш за все, розкривають у структурах не їхню будову, а значення.
Водночас після спостереження в контексті, учні уточнюють власні відкриття через пояснення і вироблення правила, відпрацьовують його на практиці й засвоюють у використанні. У початковій школі необхідний ігровий елемент, де правило є частиною гри. Як це зробити? Читайте в статті Анни Робінсон 5 FUN ways to personalise grammar with young learners.
Зокрема, такі підходи використовуються в підручнику Super Minds for Ukraine. Погляньмо на граматичний урок в 4 розділі Super Minds for Ukraine для 2 класу НУШ:
Учням пропонують вивчити перш за все значення структури через римівку в поєднанні з фізичною дією на розрізнення ствердної й заперечної форм. Правило супроводжується відеороликом від персонажа Penny the Penguin, що протягом курсу допомагає учням вивчати нові правила (емоційна прив’язка).
Далі правило відпрацьовується через ігрову комунікативну вправу. Такий підхід найближчий до природного засвоєння мови, адже саме так діти вивчають рідну мову – слухають, повторюють, граються, аж поки значення структури не дійде до автоматизму.
Поряд із таким навчанням на уроках, курс пропонує й індивідуальну практику в робочому зошиті, і додаткову практику на уроках через класичні вправи та ігри. Дізнавайтесь більше про вивчення граматики з Super Minds for Ukraine на майбутньому вебінарі Teaching Grammar to Young Learners, що відбудеться 17 листопада о 16:00 і стане в пригоді всім, хто планує працювати наступного року у 2 класі, а також усім, хто прагне нових ідей в початковій школі загалом.
Слідкуйте за новинами від видавництва "Лінгвіст", щоб не пропустити нові матеріали по курсу, а також переглядайте все про граматику від Кембриджських експертів на нашому порталі World of Better Learning.
Читайте попередні лайфхаки для вчителів початкових шкіл:
Лайфхак 1. Нові шляхи викладання в 1 класах НУШ
Лайфхак 2. Чому варто обрати Super Minds Ukrainian Edition
Лайфхак 3. Розвиток мислення через сторітелінг
Лайфхак 4. Емоційний розвиток першокласників – з чого починати вчителю НУШ
Лайфхак 5. Чому першокласникам не потрібні оцінки?
Лайфхак 6. Командна робота в 1-му класі НУШ
Лайфхак 7. Топ 10 ресурсів для мотивації вчителя
Лайфхак 8. Що не так з розвитком критичного мислення
Лайфхак 9. Дозвольте учням помилятись
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.