5 Top Tips to Teach Writing to Teens
Top Tip in
ELT 2024
Tip 22. Teen
Series
Tetiana Shelepko
Cambridge
ELT Consultant
За словами Марка Твена,
«Писати легко. Все, що вам потрібно зробити — це викреслити неправильні слова».
Однак це не є загальною думкою серед підлітків, які зазвичай вважають, що
писати — це щось складне. Такий спосіб мислення означає, що на нас можуть
чекати знуджені обличчя, коли учнів просять писати в класі. Які причини цього?
Як ми можемо допомогти перетворити ці вирази на усмішки?
Почнемо з того, що у порівнянні з іншими навичками, письмо займає більше
часу, адже процес починається не тоді, коли хтось бере ручку та готовий писати,
а коли ми починаємо думати про ідеї. Зазвичай письмові завдання розташовані в
кінці навчальних блоків. Ці письмові завдання використовуються як спосіб закріпити
раніше встановлені цілі. Однак є й інші способи роботи з письмом протягом всієї
теми. Насправді це допоможе учням почуватися впевненіше під час виконання
основного письмового завдання наприкінці.
На основі власного досвіду Анжела П'єдрола Ортіс дає 5 порад, які допоможуть вам ефективніше викладати письмо. І чому б не зробити це весело!
Покажіть важливість роботи з чернетками
Редагування є важливою частиною процесу письма. Найкращий спосіб уникнути помилок і опанувати цю навичку — це створювати чернетки й працювати над ними. Як вчителі, ми можемо відстежувати прогрес учня поступово. Крім того, це дає змогу повністю зрозуміти матеріал, коли учень переглядає його пізніше. Таким чином, учні аналізують власні помилки, що робить навчання більш цінним.
Порада: Не дозволяйте учням починати з чистого аркуша. Надайте їм модель для аналізу. Допоможіть у створенні чернетки. Поступово вони стануть більш автономними.
Використовуйте письмові підказки
Метою цієї техніки є спонукання учнів писати вдумливо і творчо. Підказки зазвичай є питаннями або темами, які можна розвинути в невеликий абзац. Як наслідок, легко включити це завдання в майже кожен урок. Підказки ефективні, оскільки дозволяють використовувати певні граматичні конструкції та словниковий запас.
Часто учні здають твори, які відхиляються від теми або використовують
неправильний стиль чи формат. Щоб допомогти їм і зробити їх уважнішими до того,
що тексти мають бути чіткими, організованими та перевіреними, а також
відповідати певним умовам, списки можуть стати в пригоді. Важливо зазначити, що
це допомагає учням зрозуміти ключові елементи певного типу письма, які мають
бути включені.
Порада: Як розминку, ви можете почати з мозкового штурму з учнями: «Які 5 речей ми не повинні забувати, коли пишемо електронний лист?» На cambridge.org є широкий вибір уроків на основі роботи зі списками:
·
B2 First for Schools writing checklist lesson
·
C1 Advanced writing checklist lesson
· C2 Proficiency writing checklist lesson
Підтримуйте роботу в групах
З загального досвіду, письмові завдання завжди давали індивідуально. Однак, обмін ідеями може бути більш продуктивним, тому варто включити роботу в парах під час виконання письмових завдань. А як щодо результатів? По-перше, це сприяє розвитку довіри та партнерства в групі. По-друге, – кращому виконанню завдань у плані кращої організації та мови. І нарешті, оскільки учні знають, що вони не працюють самі, вони охочіше беруть участь.
Порада: Перш ніж організовувати команди, краще знати більше про групу з погляду слабких і сильних сторін. Якщо сказати «Об'єднуйтесь у групи», учні одразу ж підходили до тих самих однокласників. Як ще можна згрупувати учнів? Учні можуть скаржитися! Групи можна формувати, враховуючи стилі навчання або інтереси. Вони також можуть бути різнорідними або однорідними за рівнем досягнень. Також їх можна формувати випадковим чином за допомогою цифрового колеса! Вибір за вами.
Підготуйте учнів до написання довших творів
Довгі твори можуть лякати, тому потрібно поступово до
цього підходити. Це деякі приклади того, що учні можуть написати протягом курсу
англійської мови: розповіді про події або вигадані історії, огляд книги або
телевізійної програми, електронний лист до друга тощо. Важливо враховувати такі
аспекти:
Навчання: поясніть особливості цього виду письма та важливість поступового розширення
речень. Хороше письмо складається зі змішування як довгих, так і коротких
речень. Короткі речення, як правило, є прямими й корисними для підкреслення
оригінальних ідей. Однак саме в довших реченнях учні можуть дати яскраві описи
та, що важливіше, у розповідях вони можуть використовувати їх для розвитку
напруженості до кульмінації. Надайте їм достатню підтримку.
Моделювання: аналізуйте зразки письма з погляду макета, словникового запасу, граматичних конструкцій тощо. Макет включає використання великих літер, поділ абзаців, організацію тексту. Що стосується лексики та граматики, то корисно спонукати учнів аналізувати орфографічні помилки та вдосконалювати свій лексикон. Нарешті граматична структура речення допомагає передати точний сенс читачеві, але як саме? За допомогою ефективного використання пунктуації, великих літер і правильного написання.
Практика: це один з найважливіших етапів. Можливо, вони не зрозуміють це з першого разу, але практика допоможе їм опанувати навичкою.
Застосування: вчителі можуть придумати реальні ситуації, у яких учням потрібно буде писати. Граматика і словниковий запас найкраще викладаються в контексті письма учня. Іншими словами, навчання через письмо є більш ефективним.
Цінність досвіду!
Використовуйте різні підходи та зростайте професійно, вивчаючи нове. У світі методики є сотні технік, які варто спробувати з різними учнями в різний час. Не варто обирати один дієвий метод і працювати з ним постійно, адже нові виклики світу означають нові методи навчання.
Шукаєте курс англійської мови, який справді зосереджується на розвитку письмових навичок і впевненості у підлітків?
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.