Три завдання для мотивації підлітків
1. Дійсна взаємодія. Створюйте умови, в яких учням необхідно налагодити контакт з партнером, встановлювати зоровий, тілесний, емоційний зв’язок, спілкуватися вербально і невербально. Такі елементи взаємодії розвиваються в ігрових та перформативних практиках. Наприклад:
ВІДДЗЕРКАЛЕННЯ. Допустимо,
вам потрібно, щоб учні натренували певну граматичну конструкцію, або покращили
вимову на основі скоромовки. Візьмемо скоромовку і вивчимо її з учнями за
допомогою gap filling:
Перше прочитання
Друге прочитання
Третє прочитання
Після декількох повторень хором і моніторингу різниці у звуках, попросіть учнів подивитись в очі партнеру і проговорити скоромовку одночасно. Попросіть їх віддзеркалювати одне одного, коли спочатку один учень ініціатор руху, темпу, ритму і гучності, а інший його копіює одночасно, а потім вони міняються ролями. Дозвольте максимальну креативність в рухах і ритмі, мотивуйте учнів робити одне одному виклик.
Таким чином, фокус уваги учнів на завданні – слідкувати за рухами та темпом
мовлення партнера, віддзеркалюючи його максимально точно. В цих умовах
запам’ятовування вимови відбувається з більшим рівнем засвоєння.
2. Активне слухання. Створюйте умови, в яких учням буде цікаво і необхідно чути одне одного. Наприклад:
ВПРАВА «ТРИГОЛОВИЙ ЕКСПЕРТ». Це вправа з імпровізаційної техніки, направлена на командну роботу і буде корисна для навчання синтаксичних моделей відповідно до виучуваної граматики. Процедура:
- Попросіть двох учнів вийти до дошки. Разом з ними ви змоделюєте завдання. Решта класу має поставити питання по темі, наприклад «What is better – a book or a film?».
- Ви з учнями відповідаєте, але за однієї умови – кожен може говорити лише одне слово за один раз. Так, по одному слову ви втрьох будуєте неочікуване речення-відповідь.
- Перші кілька речень буде складно, але досить швидко троє людей почнуть злагоджено працювати, підвищуючи активність слухання. Водночас класу буде цікаво спостерігати, як ви говоритимете, а неочікувані повороти викликатимуть позитивну емоційну реакцію.
- Закликайте учнів використовувати складні речення (використовуйте сполучники because, so, and, therefore…).
- У групах по троє учні можуть потренуватись перед виходом на «сцену».
3. Персоналізація. Допомагайте учням присвоїти мову, створюючи умови її реалістичного використання. Наприклад:
СПІЛЬНА РОЗПОВІДЬ. Попросіть чотирьох учнів вийти на клас. Троє з них повинні сидіти в ряд, а один повинен стояти позаду і виконувати роль контролера. Дайте контролеру стопку карток, на яких написані іменники з теми.
Контролер передає іменник одному з трьох учнів, який починає розповідь. Учень продовжує розповідати історію, доки контролер не вирішить передати інший іменник іншому учневі, який потім візьме на себе розповідь.
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.