Топ-5 порад для розвитку навичок аудіювання в початковій школі
Сприймання на слух є одним з ключових аспектів опанування як рідної,
так і іноземної мови. Процес сприйняття на слух рідної мови відбувається для
дитини поступово, в міру її дорослішання.
Впродовж
тривалого періоду часу і при постійному перебуванні у мовному середовищі, тому
є нормальним і не обтяжливим для дитини. Зовсім по-іншому складається ситуація
при опановуванні іноземної мови школярами молодшого віку. Хоча, на початковому
етапі навчання у початковій школі, когнітивні здібності дитини значною мірою
розвинені для вивчення іноземної мови саме не у мовному середовищі, проте велика
кількість учнів зіштовхуються з певними проблемами у сприйнятті на слух іноземного
мовлення, оскільки це більше, ніж просто слухання сказаного.
Аудіювання є одним із чотирьох основних видів
мовленнєвої діяльності, яке передбачає розуміння сприйнятого на слух усного
мовлення. Навчання навичок аудіювання є важливим завданням для вчителя
початкової школи, оскільки воно сприяє розвитку слухової пам'яті, уваги та
концентрації, а також покращує розуміння мови в цілому. У загальному випадку
аудіювання передбачає вміння сприймати інформацію, здатність реагувати на
інструкції, здатність висловлювати ідеї та думки. Важливим аспектом є здатність
учня запам’ятати почуте для подальшого опрацювання. Тож, як допомогти нушенятам
розвивати фонематичний слух та коректно сприймати англійську мову ми та поговоримо далі.
Діти, які уважно слухають, виростають і часто стають хорошими співрозмовниками.
Але як налаштувати маленьких слухачів на уважне слухання? Нижче наведено п’ять
основних порад, які допоможуть вашим учням розвинути навички сприйняття на
слух. Необхідно пам’ятати, що у більшості маленьких дітей коротка концентрація
уваги. Не варто очікувати, що діти будуть оброблювати великий обсяг інформації, особливо якщо вона
вирвана з контексту або не особливо цікава для них.
1. Починайте з простих матеріалів і поступово
ускладнюйте їх. Не намагайтеся одразу ж давати учням складні тексти або
діалоги. Почніть з простих, добре відомих учням тем і поступово ускладнюйте
матеріал в міру того, як вони будуть розвивати свої навички.
2. Допоможіть учням збільшити свій словниковий
запас. Діти можуть «застрягти на слові», яке вони не розуміють, і зрештою
пропустити решту сказаного. Використовуйте книги, ігри, картки, діаграми та
онлайн-програми, щоб поповнити словниковий запас, і не забувайте регулярно
читати разом. Так, для закріплення лексичного матеріалу підручника Smart Junior for Ukraine 2 Updated
Edition видавництва Лінгвіст та MM Publications на
платформі Quizlet до кожного уроку розроблений
інтерактивний словник з перекладом та зображенням слів.
3. Зробіть
читання текстів інтерактивним видом
роботи. Читаючи адаптовані казки, які запропоновані в підручнику Smart Junior for Ukraine Updated
Edition, запитайте: «What
do you think will happen next?» Попросіть учнів пояснити свою відповідь,
щоб побачити, наскільки уважно вони слухають. Якщо вони були не уважні,
уникайте критики, натомість постарайтеся виробити у них цікаву звичку
передбачати, що станеться далі.
4. Грайте в
ігри на аудіювання. Така проста гра, як Simon Says, допоможе учням розвинути
фонематичний слух. Ви можете створити власні варіації ігор на аудіювання. Наприклад,
можна обрати будь-який предмет, який знаходиться в класі та даючи прості
інструкції англійською мовою, направляти дитину до обраного предмета. Це
дозволить в ігровій формі не лише вивчати мову, а й зберігати концентрацію до
усних інструкцій.
5. Запропонуйте «ланцюжок історій». Така вправа підійде для командної роботи. Поділіть підгрупу на 3-4 команди та попросіть когось з учнів почати історію, сказавши один рядок, наприклад, «Once upon a time, there was a bear who lived in a cave». Решта учнів з команди має по одному реченню продовжити історію, після чого необхідно повторити всі речення, щоб утворилась історія.
Вас може зацікавити:
- Методична стаття “Reading Test Taking Strategies for Primary Students”
- Помилки в молодшій школі. Виправляти чи ні?
Рекомендуємо ознайомитися
Use your Non-Dominant Hand and Write Down
Alan Maley у своїй книзі Alan Maley’s 50 Creative Activities пропонує завдання, що допоможе вийти за рамки звичного та активізує дискусію наприкінці завдання.
9 травня безкоштовний вебінар від NATIONAL GEOGRAPHIC LEARNING
Вебінар «Design Homework that Makes Students Want to Learn More»
Новий навчальний курс для учнів середньої школи Portal to English
На ваші численні прохання розповідаємо більше про новий навчальний курс для учнів середньої школи Portal to English.