Топ-5 порад для розвитку навичок аудіювання в початковій школі
Сприймання на слух є одним з ключових аспектів опанування як рідної,
так і іноземної мови. Процес сприйняття на слух рідної мови відбувається для
дитини поступово, в міру її дорослішання.
Впродовж
тривалого періоду часу і при постійному перебуванні у мовному середовищі, тому
є нормальним і не обтяжливим для дитини. Зовсім по-іншому складається ситуація
при опановуванні іноземної мови школярами молодшого віку. Хоча, на початковому
етапі навчання у початковій школі, когнітивні здібності дитини значною мірою
розвинені для вивчення іноземної мови саме не у мовному середовищі, проте велика
кількість учнів зіштовхуються з певними проблемами у сприйнятті на слух іноземного
мовлення, оскільки це більше, ніж просто слухання сказаного.
Аудіювання є одним із чотирьох основних видів
мовленнєвої діяльності, яке передбачає розуміння сприйнятого на слух усного
мовлення. Навчання навичок аудіювання є важливим завданням для вчителя
початкової школи, оскільки воно сприяє розвитку слухової пам'яті, уваги та
концентрації, а також покращує розуміння мови в цілому. У загальному випадку
аудіювання передбачає вміння сприймати інформацію, здатність реагувати на
інструкції, здатність висловлювати ідеї та думки. Важливим аспектом є здатність
учня запам’ятати почуте для подальшого опрацювання. Тож, як допомогти нушенятам
розвивати фонематичний слух та коректно сприймати англійську мову ми та поговоримо далі.
Діти, які уважно слухають, виростають і часто стають хорошими співрозмовниками.
Але як налаштувати маленьких слухачів на уважне слухання? Нижче наведено п’ять
основних порад, які допоможуть вашим учням розвинути навички сприйняття на
слух. Необхідно пам’ятати, що у більшості маленьких дітей коротка концентрація
уваги. Не варто очікувати, що діти будуть оброблювати великий обсяг інформації, особливо якщо вона
вирвана з контексту або не особливо цікава для них.
1. Починайте з простих матеріалів і поступово
ускладнюйте їх. Не намагайтеся одразу ж давати учням складні тексти або
діалоги. Почніть з простих, добре відомих учням тем і поступово ускладнюйте
матеріал в міру того, як вони будуть розвивати свої навички.
2. Допоможіть учням збільшити свій словниковий
запас. Діти можуть «застрягти на слові», яке вони не розуміють, і зрештою
пропустити решту сказаного. Використовуйте книги, ігри, картки, діаграми та
онлайн-програми, щоб поповнити словниковий запас, і не забувайте регулярно
читати разом. Так, для закріплення лексичного матеріалу підручника Smart Junior for Ukraine 2 Updated
Edition видавництва Лінгвіст та MM Publications на
платформі Quizlet до кожного уроку розроблений
інтерактивний словник з перекладом та зображенням слів.
3. Зробіть
читання текстів інтерактивним видом
роботи. Читаючи адаптовані казки, які запропоновані в підручнику Smart Junior for Ukraine Updated
Edition, запитайте: «What
do you think will happen next?» Попросіть учнів пояснити свою відповідь,
щоб побачити, наскільки уважно вони слухають. Якщо вони були не уважні,
уникайте критики, натомість постарайтеся виробити у них цікаву звичку
передбачати, що станеться далі.
4. Грайте в
ігри на аудіювання. Така проста гра, як Simon Says, допоможе учням розвинути
фонематичний слух. Ви можете створити власні варіації ігор на аудіювання. Наприклад,
можна обрати будь-який предмет, який знаходиться в класі та даючи прості
інструкції англійською мовою, направляти дитину до обраного предмета. Це
дозволить в ігровій формі не лише вивчати мову, а й зберігати концентрацію до
усних інструкцій.
5. Запропонуйте «ланцюжок історій». Така вправа підійде для командної роботи. Поділіть підгрупу на 3-4 команди та попросіть когось з учнів почати історію, сказавши один рядок, наприклад, «Once upon a time, there was a bear who lived in a cave». Решта учнів з команди має по одному реченню продовжити історію, після чого необхідно повторити всі речення, щоб утворилась історія.
Вас може зацікавити:
- Методична стаття “Reading Test Taking Strategies for Primary Students”
- Помилки в молодшій школі. Виправляти чи ні?
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.