Формувальне оцінювання учнів у 6 класі НУШ
Види оцінювання:
Матеріали, якими регулюється формувальне
оцінювання:
CEFR – Загальноєвропейська шкала мовних
рівнів, відповідно до якої, наприкінці 6 класу учні опановують мовний
рівень А2.
CLC – Кембриджська шкала життєвих
компетентностей. Розробка від Кембриджського університету, яка щороку оновлюється
та доповнюється і стане в пригоді вчителям для визначення рівня умінь учнів
щодо критичного мислення, креативності, співпраці та комунікації, уміння
вчитись, соціальної відповідальності. А також рівня їхнього емоційного розвитку
та цифрової грамотності.
Державний стандарт базової середньої освіти –
документ, який визначає мету та принципи освітнього процесу в закладах базової
середньої освіти, дає загальну характеристику змісту навчання, пояснює вимоги
до обов’язкових результатів навчання та орієнтири для їхнього оцінювання. До
державного стандарту є розроблений Додаток 5 і 6, необхідний до ознайомлення
вчителю в галузі іншомовної освіти.
Модельна програма – у нашому випадку – за ред.
Зимомрі І. У цьому документі є чіткі орієнтири для оцінювання мовного рівня для
кожного класу.
Як працює формувальне оцінювання з підручником
Prepare Ukrainian Edition для 6 класу?
Наприклад, ми б хотіли оцінити усну взаємодію учнів на тему «Шкільне життя. Дозвілля». У Держстандарті починаємо з групи результатів:
Відповідно до модельної програми на тему:
Відповідно до модельної програми наприкінці 6 класу:
Усна взаємодія та продукування |
Загальна характеристика |
Базова комунікація в межах знайомої
тематики. Використовують обмежений запас слів, фраз,
речень для коротких обмінів інформацією, потребують допомоги для підтримання
бесіди на рівні логічного викладу. |
Взаємодія та контекст |
Учні 6 класу можуть говорити та взаємодіяти
в межах знайомої тематики, якщо вчитель чи співрозмовник готовий допомогти й
спілкується чітко та повільно. |
|
Параметри мовлення |
Учні 6 класу спілкуються у межах відомої їм тематики,
послуговуючись обмеженим лексичним запасом, фразами, а також на рівні простих
речень. Вони можуть ініціювати елементарний обмін інформацією. Учням часто
потрібна допомога для підтримання бесіди, якщо взаємодія виходить за рамки
короткої комунікації, часто роблять паузи, підбираючи відповідну мову чи
подекуди виправляючи власні помилки. |
|
Лексика і граматика |
Учні 6 класу вимовляють звуки зрозуміло та
виявляють риси зв’язного мовлення на рівні змісту в межах знайомих слів і
фраз досить добре, аби зрозуміло донести зміст висловлювання до
співрозмовника. |
|
Вимова |
Учні 6 класу використовують лексику і
граматику в рамках знайомої тематики рівня А2, однак деякі неточності
можуть викривляти зміст висловлювання. |
|
Стратегії взаємодії |
Учні 6 класу здатні підтримувати нетривалу
бесіду, ставлять запитання, перевіряючи розуміння того, що говорить
співрозмовник, а також виявляють активне сприймання на слух, невербальний
зворотний зв'язок. |
|
Орієнтовні зразки типових завдань
для контролю та оцінювання |
Розмова про шкільну подорож. |
Розкажіть про улюблені шкільні заняття.
Згадайте шкільну подорож.
Завдання 8 наприкінці уроку актуалізує вивчену лексику і граматику, використовує результати навчання в попередніх вправах з лексики, граматики, сприймання письмового та усного тексту – тобто мовних і мовленнєвих, життєвих компетентностей в рамках уроку для продукування власного діалогу.
Тематичне оцінювання має діагностичний характер і виставляється на основі поточного. Якщо вчителю не вистачає підстав для тематичного оцінювання, можна провести діагностичну роботу. В підручнику такі роботи мають на меті визначити, як учні орієнтуються в лексиці, граматиці та мовних і мовленнєвих компетентностях з теми чи блоку. Завдання включають перевірку і життєвих компетентностей – креативності, комунікації, критичного мислення, співпраці і т. д. Наприклад:
Усна взаємодія оцінюється в ігровій формі або змодельованій інтерактивній формі, що моделює реальну життєву ситуацію:
Завдання: Поговоріть з партнером про заняття на картинках, розкажіть, які вам подобаються, а які ні та чому.
Семестрове оцінювання виставляється на основі
тематичних і контролю груп загальних результатів (відповідно до Держстандарту).
Семестрове оцінювання також має діагностичний характер. Діагностична робота
визначає рівень знань, умінь і навичок учня. Зокрема, тест ліворуч складається
з 5 частин, що відповідає 3 групам загальних результатів, і визначає рівень
учня у використанні англійської (лексика і граматика), рівень читання,
слухання, говоріння і письма відповідно до вивченого протягом половини року.
Оцінювання такого тесту – комплексне, адже у тесті даються життєві ситуації, в
яких потрібно використати набуті знання, уміння і навички.
Контроль груп загальних результатів
Тест, що складається з трьох частин, можна
проводити як на одному уроці, так і розподіляти на декілька уроків. Тест
здійснює контроль сприйняття усної інформації та письмових текстів іноземною
мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування,
взаємодії з іншими особами в усній і письмовій формі та в режимі реального часу
через засоби іноземної мови, надання інформації, висловлювання думок, почуттів
та ставлення іноземною мовою.
Завдання в тесті ліворуч стосується контролю усної взаємодії, відповідно до критеріїв оцінювання у Держстандарті.
· В парах запитайте і дайте відповіді;
· В парах по черзі розкажіть про шкільну подорож.
Більше про підручник Prepare Ukrainian Edition
Читати попередні лайфхаки:
Для вчителів середньої школи:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток вчителя?
Лайфхак 3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4. Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.