Як отримати WOW-результат від проєктної діяльності

Проєктна діяльність – це не просто методика, це філософія навчання, яка дозволяє учням розкрити свій потенціал, повірити у власні сили та по-справжньому полюбити англійську мову. Проте, зізнаймося, іноді ми ставимося до проєктів як до ще однієї “галочки” в плані. Дали завдання, учні щось підготували, презентували – і забули. Секрет успіху полягає в тому, щоб проєктна діяльність стала не додатковим навантаженням, а органічною частиною навчального процесу, що інтегрує всі вміння володіння мовою: говоріння, аудіювання, читання, письмо, а також критичне мислення, креативність та співпрацю.
Пропонуємо розглянути важливі аспекти, які зможуть полегшити впровадження проєктної діяльності на уроках англійської мови:
Свобода вибору та особистий інтерес
Найбільша помилка – нав’язувати тему проєкту. Коли учні самі обирають напрямок, який їх цікавить, це автоматично додає 50% до їхньої мотивації. Звісно, ви можете запропонувати кілька варіантів, але дайте їм простір для фантазії.
На початку року проведіть “brainstorming”, де кожен учень або група пропонує ідеї для майбутніх проєктів. Запишіть усі пропозиції та обговоріть, які з них найбільш реалістичні та цікаві. Це може бути що завгодно: від створення відеоблогу про хобі до розробки настільної гри англійською мовою. Хоч ми й говоримо про свободу, але чіткі інструкції щодо дедлайнів, формату та критеріїв оцінювання є обов’язковими.
Реальний продукт та видимий результат
Проєкт має завершуватися створенням чогось відчутного. Це може бути презентація, відео, аудіозапис, постер, макет, гра, подкаст, веб-сторінка. Важливо, щоб учні бачили, що їхні зусилля призвели до конкретного результату, який вони можуть представити та пишатися.
Заохочуйте учнів ділитися своїми проєктами поза межами класу. Так, ви можете організувати виставку проєктів у школі або завантажте найкращі роботи на сторінку навчального закладу в соцмережі. Це додасть відчуття важливості їхньої роботи та стимулюватиме інших.
Міжпредметна інтеграція
Поєднуйте викладання англійської разом з іншими дисциплінами, що дозволить розкрити творчий потенціал учнів. Вони можуть писати вірші, пісні, сценарії англійською, створювати комікси або малюнки, що ілюструють певні теми.
В підручнику Portal to English видавництва MM Publications запропоновано виконати проєкт, де учні можуть скласти короткий хайку (haiku) – вид японської поезії. Давайте розглянемо приклад завдання.

Підкресліть, що мета – не просто згадати, а уявити себе в цьому моменті знову. Заохочуйте учнів детально відповідати на запитання: “Where are you? What’s the weather like? What are you doing? Who are you with? How do you feel?”

Наголосіть, що перша спроба хайку не обов’язково буде ідеальною. Дозвольте використовувати словники друковані або онлайн та тезауруси для пошуку синонімів та підбору слів, що краще вписуються в ритм і склад.

Рахування складів – це критичний етап. Поясніть, як рахувати склади. Можна робити це разом, плескаючи в долоні під кожен склад. Ідеально, якщо учні вичитують хайку одне одного. Peer proofreading допомагає виявити помилки та покращити роботу, а також розвиває навички взаємодопомоги та критичного мислення.
Додайте до основного курсу англійської інтегровані CLIL та STEM уроки разом із підручниками видавництва Vector Math&Science. Це відкриє для ваших учнів не лише двері до вільного володіння мовою, але й навчить критично та творчо мислити, розв’язуючи реальні завдання та використовувати англійську як інструмент для досліджень та відкриттів.
Придбати підручники:
Вас також може зацікавити:
Синергія знань: міжпредметне навчання на уроках англійської мови
Реальний досвід: ефективність Portal to English очима вчителя
Рекомендуємо ознайомитися
Як не забути англійську за літо? Маємо ідею!
Подорожуйте світом англійською без валіз і квитків!
Вебінар "Exam Preparation with Cambridge Materials"
Запрошуємо на вебінар "Exam Preparation with Cambridge Materials".
Запрошуємо 11 червня на вебінар «Classroom English to Real English: As Simple as A-B-C!»
Встановимо зв'язок між правилами у підручнику та живою англійською!