Як отримати максимум від прослуховування без додаткової підготовки
Чи бувало у вас таке, що щойно учні чують, що сьогодні на уроці буде аудіювання, — миттєво втрачають інтерес? Бо знову доведеться уважно слухати та щось вибирати чи вписувати…
А якщо я вам скажу, що аудіоскрипти в кінці підручника можна використовувати як чудовий інструмент для інтерактивної роботи, додаткових завдань та розвитку мовних навичок?
Ми майже завжди опрацьовуємо тексти для читання, щоб дістати з них лексику, але дуже рідко робимо те саме з аудіоскриптами — хоча вони по суті такі ж тексти. І це дивно, адже аудіоскрипти часто є справжнім скарбом для вивчення, особливо розмовної англійської.
- Полювання на колокації
Це просте завдання, яке не потребує жодної підготовки з боку вчителя.
Візьміть аудіоскрипт з підручника або відкрийте його у Word чи PDF на екрані (так, наприклад, можна зробити через платформу Spark).
Учні працюють індивідуально або в парах: їхнє завдання — знайти та підкреслити якомога більше колокацій чи сталих виразів. Зазвичай учні помічають різні фрази, тому корисно на другому етапі об’єднати їх у пари або мінігрупи для порівняння.
Далі вони можуть обрати улюблений вираз, скласти з ним речення про себе та пояснити, чому саме цей вираз вибрали.
Це завдання чудово показує, наскільки поширені сталі фрази в розмовній англійській, заохочує використовувати їх у мовленні та розширює словниковий запас. Воно також розвиває стратегії ефективного слухання і читання.

New Close up, level B1 script
- Переплутані скрипти
Чудова вправа, якщо ви працюєте з діалогами.
- Розбийте діалог на частини.
- Дайте учням відновити правильний порядок до прослуховування.
Хочете ускладнити?
Змішайте частини відразу двох діалогів — нехай учні спробують відновити обидва!
Після цього вони слухають аудіо та перевіряють себе. Завдання можна виконувати індивідуально, у парах або групах
- Сценарист
Це творче й доволі складне завдання, яке учні зазвичай обожнюють — особливо на вищих рівнях.
- Оберіть діалог і видаліть репліки одного зі співрозмовників.
- Учні в парах або мінігрупах доповнюють «порожні місця» власними репліками, орієнтуючись лише на контекст.
- Потім учні розігрують свої версії діалогу перед класом до прослуховування оригіналу.
- Лише після презентацій вмикаємо трек і порівнюємо.
Ця вправа містить елемент творчості, допомагає глибше зрозуміти структуру діалогів і чудово тренує мовлення.

New Close up, level B2 script
- Вчитель тепер ти
Цю вправу можна застосовувати як до, так і після основного прослуховування.
- Поділіть учнів на дві групи.
- Дайте їм копію аудіоскрипту та попросіть створити по 4–5 запитань.
- Групи обмінюються запитаннями й слухають трек один або два рази, відповідаючи на питання іншої групи.
Це завдання працює добре, тому що дає вашим учням відчуття контролю (що вони дуже люблять) і довіри з вашого боку, підвищує мотивацію, а також тренує написання запитань.

New Close up, Spark Platform
Аудіоскрипти — це недооцінений ресурс, який може легко перетворити звичайне прослуховування на динамічний, творчий та справді корисний урок. Використовуючи навіть найпростіші вправи без додаткової підготовки, ви допомагаєте учням розвивати лексику, критичне мислення, навички слухання й говоріння, а також повертаєте інтерес і мотивацію до аудіювання.
Усі ці завдання легко реалізувати на сучасних інтерактивних платформах. Приклади вправ наведені у були взяті з платформи Spark та курсу New Close-up — матеріалів, які створені для того, щоб навчання було по-справжньому захопливим.
Дізнайтеся більше з дотичних тем:
Спокій в класі = ефективне навчання
Зробіть цілі уроку зрозумілими вже сьогодні
Рекомендуємо ознайомитися
Prepare. Around the World: англійська, яка відкриває світ
Від Нессі до роботів Кореї: англійська, яка надихає досліджувати
Make Exam Preparing Fun!
Fun for & Storyfun – коли підготовка до іспиту стає пригодою!
ZNO Leader: системна підготовка без перевантаження
Посібники, які заощаджують ваш час і зусилля



