Teenage: Autonomy and Athenticity
Top Tip in ELT 2024
Tip 16. Teen Series
Tetiana Shelepko
Cambridge ELT Consultant
Teenage
Підлітковий період заведено визначати з 13 до 19 років. Певно всі помічали, що в англійській мові “teen” – це суфікс, що додається до десятків саме від 13 до 19. Таке ж визначення дає Кембриджський словник:
Причина такої математичності цього визначення лежить не лише в англійській мові, а й у тому, що походження терміну має суто економічну основу. До 1910-х років такої вікової категорії не існувало, а з’явилась вона через зміну ринку товарів і послуг. Відповідно до Джона Севеджа, автора книги “Teenage”, у той час стрімкої індустріалізації Америка потребувала робочої сили й діти вже з 11 років могли працювати, а відповідно – заробляти гроші та витрачати їх. Виробники швидко зорієнтувались, що дітям, котрі заробляють гроші, цікаві інші товари й потрібна інша реклама, аніж дорослим. Так з’явилось слово “teenager”.
За тим термін підхопила психологія та педагогіка, однак чи релевантно так математично визначати психологічні зміни й переходи з одного статусу в інший?
Autonomy and Authenticity
Арістотель правильно вважав, що дорослою людину роблять вчинки та свідомий вибір так само, як і вчинки можуть залишати людину дитиною. Компетентнісний підхід і розвиток певних видів мислення чи взаємодії у цьому контексті не є помічними, якщо не створювати умови для учнів проявлятись у вчинках. Окрім форматів завдань, що включають роботу критичного та креативного мислення, емоційної віддачі, потрібно звертати увагу на ціннісну частину в діяльності. Підлітки, на думку вже згаданого Джона Севеджа, – це люди з найбільшою здатністю до критичного погляду, адже вони дивляться на світ, який вони не створили, а пізнають створений нами світ, і він далекий від ідеального, і саме тому, до підлітків варто прислухатись.
Для досягнення мети уроку педагогам варто делегувати учням відповідальність за навчання як процес, в якому учням випало прожити кілька годин, співпрацюючи та вчиняючи так, як би всім учасникам це приносило задоволення і користь. На це у своїй роботі потрібно тримати основний фокус вчителю. Варто пригадати своє становлення в підлітковий час і сприймати учнів з повною серйозністю, як автономних людей зі здатністю відповідати за свої дії.
Отже, навіть із визначеною віковою категорією, потрібно пам’ятати, що ми маємо справу з індивідуальними людьми й відповідаємо за те, як вони формують своє мінісуспільство в класі.
Cambridge University Press & Assessment у своїх навчальних книгах керуються саме ідеєю вивчення англійської для застосування її в житті, навчанні, пізнанні світу, а пізніше – в професійній діяльності. Завдання з курсу THiNK Second Edition спрямовані, перш за все, на розвиток уміння учнів мислити, комунікувати та співпрацювати.
Щоб отримати консультацію, зверніться до методистів та консультантів видавництва:
Тетяна Шелепко
Альона Дідовець
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.