Teach “Thinking Language”
Top Tip in ELT 2024
Tip 19. Primary
Series
Tetiana Shelepko
Cambridge ELT Consultant
Навчаючи учнів мови мислення, ви допомагаєте
їм усвідомленню процесу вираженого мислення, а також надаєте інструменти для
прояву власних думок та ідей. При роботі з учнями початкової школи навчіть їх
таким словосполученням якомога раніше:
·
Maybe it’s …
·
I think it’s …
·
I don’t know.
Навіть при найменшому словниковому запасі це
допоможе учням обговорювати й мислити виражено. Наприклад, намагатись
обговорити в парах чи на клас, що вони бачать на напівприхованому зображенні: I
think it’s a dog. – Maybe it’s a horse? Пізніше, навчіть учнів таких фраз:
·
I agree.
·
I don’t agree.
Іще через деякий час, а по програмі – це вже
наприкінці 1-го класу, хоча ви можете представити та завчити структури дещо
раніше – навчайте учнів пояснювати причини – because. Таким чином, ви приводите
учнів до осмислених діалогів у конкретних мовленнєвих ситуаціях, наприклад при
визначенні напівприхованого зображення на екрані чи флешкартці, яку демонструє
вчитель.
·
I think it’s a dog.
·
Why? Maybe it’s a horse?
·
No, I think it’s a dog because
it’s got a dog’s tail.
·
I agree.
Мова мислення – це фрази та слова, що
відображають когнітивні процеси: I know, I guess, I remember; predict, identify,
research, classify, order, compare; а також слова на позначення сприйняття: I like,
I love, I prefer.
Найкращий спосіб вивчати лексичні одиниці так званої мови мислення – це одразу включати ці слова у процес мислення, відповідно до виучуваної теми, а з молодшими школярами найкращий спосіб – це ігрові форми. Такі комунікативні ігри присутні в кожній темі курсу Super Minds Second Edition і спрямовані одночасно на вивчення мови, розвиток мовлення, а також на структурування мислення малечі.
Рекомендуємо ознайомитися
Ефективні прийоми для роботи з історіями на уроці: як зацікавити молодших учнів
Ілюстрації в підручнику — це не просто прикраса. Це запрошення до діалогу, історій і глибшого розуміння світу.
Communicative Challenges: Як змусити мовчазні групи говорити 80% уроку
Мовчання на уроці англійської не означає відсутність знань. Найчастіше це ознака невпевненості в говорінні, страху помилки або невміння знайти слова для висловлення думки. Завдання вчителя – не «витягувати» відповіді, а створювати умови, за яких говоріння стає природним і необхідним.
Сторітеллінг у класі: від нудного тексту до захопливої історії
Три прийоми, щоб оживити урок англійської



