Стереотипи про англомовні країни: як їх розвінчувати на уроках

Стереотипи є невіддільною частиною нашого сприйняття світу. Вони допомагають нам швидко категоризувати та інтерпретувати інформацію, але водночас можуть призводити до спрощеного та спотвореного бачення дійсності. Особливо це стосується уявлень про інші культури, зокрема англомовні країни. У цій статті ми розглянемо, як розвінчувати стереотипи про англомовні країни на уроках англійської мови в середній школі, щоб сприяти формуванню в учнів об'єктивного та толерантного погляду на світ.
Стереотипи можуть стати підґрунтям для упередженого ставлення та дискримінації людей іншої національності або культури. Стереотипне мислення може призвести до непорозумінь та конфліктів у міжкультурному спілкуванні, а також це обмежує наше власне бачення світу та перешкоджає розвитку особистості. Учні, які вірять у стереотипи, можуть упустити можливість познайомитися зі справжньою культурою іншої країни та її людьми. Саме тому важливо розвінчувати стереотипи, особливо серед молодого покоління, яке тільки формує своє уявлення про світ.
Розглянемо найбільш поширені стереотипи:
- Стереотип №1: всі британці п'ють чай о 5 годині та їдять вівсянку на сніданок.
Звичайно, чай є популярним напоєм у Великій Британії, проте не всі його п'ють щодня. Так само, вівсянка є традиційною стравою, але сучасні британці обирають різноманітні варіанти сніданку.
- Стереотип №2: австралійці живуть в пустелі та постійно борються зі зміями та павуками.
Австралія – велика країна з різноманітним кліматом та ландшафтом. Більшість населення проживає у великих містах на узбережжі. Звичайно, дика природа Австралії може бути небезпечною, але це не означає, що всі австралійці щодня зустрічаються з отруйними тваринами.
- Стереотип №3: канадці – дуже ввічливі та завжди говорять «eh».
Ввічливість є важливою рисою канадської культури, але не всі канадці говорять «eh» після кожного речення. Це скоріше стереотип, який виник через особливості вимови в деяких регіонах Канади.
Виникає запитання: як з цим впоратися?
Запропонуйте учням подумати про власні стереотипи щодо англомовних країн. Звідки вони взялися? Обговоріть з ними, наскільки правдивими є ці стереотипи та запропонуйте їм навести контраргументи та приклади, які спростовують стереотипні уявлення. Окрім цього, заохочуйте учнів ставити під сумнів будь-яку інформацію, яку вони отримують та перевіряти її правдивість. Розгляньте разом з учнями, як англомовні країни зображуються в кіно, серіалах, книгах та інших медіа. Чи відповідає це зображення дійсності?
Запропонуйте учням дослідити культуру однієї з англомовних країн та представити свої результати у вигляді презентації або проєкту. В навчальному курсі New Destinations від видавництва MM Publications запропоновані культурологічні сторінки, які допоможуть ознайомити учнів з культурними особливостями різних англомовних країн, а саме традиціями, звичаями, святами, нормами поведінки.
За допомогою сучасних технологій організуйте віртуальні екскурсії до різних міст та регіонів англомовних країн. Це дасть учням можливість «побачити» іншу культуру зсередини. Якщо є можливість, організуйте для учнів зустріч з носіями англійської мови, які живуть в Україні або за кордоном, щоб розповісти про свою культуру та поділитися власним досвідом. Живе спілкування допоможе учням отримати уявлення про реальних людей, їхні звичаї та культуру.
Розвінчування стереотипів про англомовні країни є важливим завданням для вчителів англійської мови. Це сприяє формуванню в учнів об'єктивного та толерантного погляду на світ, розвитку критичного мислення та міжкультурної компетентності. Використовуючи різноманітні методи та форми роботи, вчителі можуть допомогти учням побачити справжнє обличчя англомовних країн, їхню культуру та людей.
Ознайомитись з курсом New Destinations
Рекомендуємо ознайомитися
Outcomes 3E на Spark: обирайте зручний формат доступу!
Тепер у вас є можливість вибирати між двома видами учнівських кодів, що надають різні переваги у використанні
Як не помилитися з вибором підручника англійської мови для НУШ: практичні поради для вчителів
Вибір підручника для 8 класу Нової української школи (НУШ) – це важливий етап у підготовці до навчального року
Натхнення для викладання англійської: поради від Х’ю Деллара
Підвищуйте майстерність викладання з відео від National Geographic Learning