НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: САМОРЕФЛЕКСІЯ ТА САМООЦІНЮВАННЯ

Автор: Тетяна Шелепко - методист Cambridge University Press в Україні
За стандартом Нової Української Школи, вчителі не ведуть оцінювання учнів за звичною системою, не ставлять балів чи смайликів, чи того, що може стати замінником оцінки. У цій статті ми поговоримо про те, як аналізувати прогрес учнів на уроках англійської мови за новими методами.
Звичайно, оцінка не завжди може показати рівень знань, адже це уніфікована система, що не враховує багатьох факторів. Але при цьому, вчителям все одно потрібно розуміти, де у учнів прогалини в знаннях, наскільки добре засвоєна тема і над чим варто працювати більше. Так само важливо, щоб учні, а також і їхні батьки, розуміли та правильно оцінювали свій розвиток.
Вчителям англійської мови пощастило в цьому питанні більше, адже ми можемо здійснювати аж два види нестандартного оцінювання без оцінок, як таких:
- Саморефлексія та самооцінювання через твердження “Я знаю”, “Я вмію”.
- Мовне портфоліо
Саморефлексія - це вид оцінювання, при якому відповідальність за навчання перекладена на учня, покликана підвищувати рівень усвідомлення важливості навчання та мотивувати. Вона найкраще працює, якщо введена в систему наприкінці уроку, коли учні можуть в розслабленій атмосфері розповісти, чого вони навчились. Звичайно, важливо учням дати необхідні слова, а далі можна перетворити це в гру, наприклад Pass it on:
Ss1 - I can run
Ss2 - [does the action stated by Ss1] I can count to 5!
Ss 3 - [рахує до 5] …
Обов’язково потрібно попередньо дати учням мовну модель. Не варто часто зупинятись, щоб виправити помилки, якщо вони не стосуються безпосередньої теми уроку. І загалом, краще використовувати метод parroting або echoing.
Крім того, можна час від часу давати учням завдання намалювати урок англійської, а згодом, разом із психологом, проаналізувати малюнки.
Також, можна учням роздати прапорці різних кольорів на позначення того, наскільки, як вони вважають, впорались із завданням і чого їм не вистачило, щоб зробити його повністю, тож наступного разу вони спробують зробити так, щоб все вийшло.
Варто зазначити, що в підручниках Quick Minds for Ukraine є спеціально відведені секції I can do в кінці підручника, а також, кожна остання вправа уроку містить елементи саморефлексії.
У наступній статті ми поговоримо про мовне портфоліо.
Рекомендуємо ознайомитися
Який ви вчитель початкових класів?
Який ви вчитель молодших класів?
Vielfältige Webinare im Mai und Juni
У травні та червні ми запрошуємо вас на серію безкоштовних вебінарів з актуальних тем для викладання німецької мови.
4 короткі уроки — максимум користі: забери збірку безкоштовно!
Ділимось корисною збіркою з чотирьох 20-хвилинних навчальних планів