Методична стаття “Як цифрові підручники змінюють мовне навчання?”
Коли з’явилися перші онлайн-підручники, багато експертів були впевнені, що вони повністю змінять процес навчання і вчителі назавжди відмовляться від друкованих книжок. Хоча такі передбачення ще не здійснилися, насправді використання онлайн-матеріалів уже суттєво покращило процес навчання.
Цифрові підручники зробили вивчення англійської мови цікавішим та продуктивним. Вони дали змогу вчителю використати віртуальний світ для обговорення реальних ситуацій та швидко адаптувати навчальні матеріали до потреб учнів.
Як можна ще ефективніше використовувати цифрові підручники в навчанні?
1. Позбуваємося монотонності
У традиційному класі вчитель більшість часу говорить, а учні слухають. Такий розподіл може бути урізноманітнений за допомогою серії запитань та відповідей, самостійної роботи. Проте цього може бути недостатньо, щоби зберегти увагу та вмотивованість учнів на довгий термін. З інтерактивними підручниками вони здатні швидко змінювати типи комунікації протягом одного уроку. Спочатку вони прослуховують текст, потім читають та аналізують інфографіку, переглядають відео, працюють за таймером у парах та зосереджуються на інтерактивних вправах, що кидають виклик їхнім здібностям.
2. Трансформуємо підготовку учнів
Підлітки можуть мати при собі цілу бібліотеку підручників без перенапруження м’язів! Вони можуть завантажити додаток Online Practice від National Georgraphic Learning на свої смартфони, планшети та гортати підручник New Close-up у русі. Або ж зайти в інтернет, побачити нагадайку від вчителя про нове завдання та вчасно виконати його на ноутбуках у затишку своїх домівок.
До речі, стає все популярнішим підхід давати учням невелике завдання на підготовку до уроку. Наприклад, якщо це урок із читання, то учням може бути надіслана фотографія та кілька запитань, що допоможуть збільшити їхнє розуміння про тему, бути більш залученими на уроці та швидше перейти до читання та аналізу тексту.
3. Пропонуємо більше часу та практики для формування вимови
Вправи з аудіювання та розбору правил вимови не полюбляють ані вчителі, ані учні, оскільки ми не маємо достатньо часу, щоби переслухувати їх щонайменше три рази з аудіоскриптами та без них для належного запам’ятовування та закріплення. А якщо ми й знаходимо час на детальні розбори, то не встигаємо щось інше. Інтерактивні підручники зі вбудованими аудіо та відео дозволяють учням повторно поза класом прослуховувати слова та вивчати правильну вимову. Вірогідність, що учні цим скористаються і навіть сформують певну звичку переслухувати почуте в класі, дуже висока, оскільки це напрочуд просто і зручно зробити – лише за одним натиском кнопки.
4. Заохочуємо рефлексію
Надання зворотного зв’язку, коригування помилок та рефлексія стають простішими завдяки цифровому формату навчання, як порівняти з традиційними методами. На платформі Spark учні бачать свій прогрес у відсотку виконаних правильно завдань. Вони можуть повернутися назад, переглянути підтему та заново виконати вправи, у яких допустили помилки. Вчитель побачить усі спроби та час, за який вони були виконані, щоби надати максимально неупереджений зворотний зв’язок.
Цифрові підручники змінюють сам сценарій мовного навчання. Вони роблять англійську мову більш привабливою та зрозумілою завдяки великій кількості можливостей для взаємодії. Пропонуємо вам спробувати пробний доступ до підручника для середніх класів New Close-up та платформи Spark.
ПРОБНИЙ ДОСТУП ДО ПЛАТФОРМИ SPARK
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.