Зробити уроки англійської захопливими та ефективними – реально!
Mediation: What’s Hot and What’s Not

Top Tip in ELT 2024
Tip 17. Teen Series
Tetiana Shelepko
Cambridge ELT Consultant
Ми всі повинні отримувати інформацію, розуміти її, а потім пояснювати іншим. Хоча це може бути природним для багатьох, для успішного виконання цього завдання потрібен унікальний набір навичок. Можливо, ви навчаєтеся в університеті, і ваш викладач попросив вас розглянути англійську наукову статтю та підсумувати її для вашої навчальної групи рідною мовою. Або, можливо, ви на роботі, і вам потрібно передати колегам детальну інформацію про техніку безпеки. Інші приклади, де потрібні ці навички, включають пояснення розкладу для нового класу або просто передача останніх новин.
Ключове уміння для вивчення мов
Отримання інформації, її узагальнення та передача іншим — це приклад того, що лінгвісти називають медіацією, і це ключова навичка для вивчення мов на всіх рівнях. Це також тема останнього видання Cambridge Paper в ELT під назвою "Медіація: що це таке, як її викладати та як оцінювати", яке розглядає деякі з найкращих стратегій, які вчителі можуть використовувати для навчання та оцінювання навичок медіації, і як зробити цей процес захопливим.
Делія Кідд, менеджер з прикладних досліджень, була частиною команди, яка працювала над цією статтею. Вона сказала:
«Медіація — це фундаментальна навичка, яку ми використовуємо в повсякденному житті, і вона є важливою для студентів, які хочуть вивчити англійську для реального світу. Ми бачимо чудові приклади на робочому місці, коли працівників просять отримати складну інформацію і потім пояснити її колегам, які не є експертами. Інший приклад — це маленькі діти, які на канікулах беруть на себе роль медіаторів, перекладаючи для своїх батьків у ресторанах».
Дослідження слідує тенденції, яка виходить за межі традиційних чотирьох навичок читання, письма, говоріння та слухання і переходить до чотирьох режимів комунікації: сприйняття, вироблення, взаємодія та медіація. Визнання медіації як ключової навички для вивчення мов отримало додатковий поштовх у 2020 році, коли Рада Європи опублікувала Доповнення до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (CEFR). CEFR є міжнародним стандартом володіння мовою, і Доповнення містило більший акцент на навичках медіації для навчання.
«Хороша новина для вчителів полягає в тому, що якщо вони навчають реальних навичок комунікації в класі, вони, ймовірно, вже охоплюють медіаційні навички», — зазначає Кідд. «Однак ми рекомендуємо вчителям зробити ще один крок, розробивши ефективні стратегії для класу».
Як розвивати ці стратегії?
Хорошим початком є розгляд того, що саме являють собою медіаційні завдання. CEFR описує їх як:
- медіація тексту, як передача конкретної інформації;
- медіація понять, як спілкування в групі;
- медіація комунікації, як посередництво в неформальних ситуаціях.
Учителі можуть перетворити ці ідеї на практичні заняття. Наприклад, студенти можуть переглядати новини або фільми англійською мовою і потім підсумовувати важливі моменти англійською або рідною мовою для решти класу.
Медіація та Cambridge English
Грем Сід, старший менеджер з досліджень в Cambridge, був автором цієї статті. Він зазначає, що медіація вже давно є частиною підходу Cambridge:
«У наших курсах вже є
завдання, спрямовані на навчання та розвиток навичок медіації в класі з
вивчення англійської мови. Це тому, що ми вважаємо, що практика медіаційних
навичок може значно підвищити впевненість учнів, оскільки вони практикують ті
англійські навички, які їм знадобляться в реальних комунікативних контекстах у
подальшому навчанні або на роботі».
Стаття також надає рекомендації щодо оцінювання медіаційних навичок у класі. Вона радить учителям використовувати відповідні шкали та дескриптори медіації, знайдені в Доповненні CEFR 2020 року, для контексту їхніх учнів. Це допоможе вчителям визначити, на які аспекти варто звертати увагу під час розробки чек-листу для оцінювання в класі.
Хочете дізнатися більше? Стаття Cambridge Paper в ELT "Медіація: що це таке, як її викладати та як оцінювати" опублікована Cambridge University Press & Assessment.
Рекомендуємо ознайомитися
Mit prima – Los geht’s! zu lebendigem Unterricht: Kreative Ideen für mehr Spaß und Motivation
Компанія "Лінгвіст" та видавництво "Cornelsen" запрошують вас на вебінар-зустріч з автoркою підручника Prima Los geht*s Олександрою Обрадович, яка відбудеться 11.04 з 14:00 по 15:00 (Берлін).
Knock-Knock Jokes
Сьогодні всесвітній день гумору, тож піднімімо одне одному настрій!