Як зацікавити підлітків вчити англійську не лише на уроці?
Відповідь на потреби вивчення англійської мови вже давно
очевидна в сучасному суспільстві, однак спробуймо помислити зараз не як
вчитель, а як сучасний підліток. Поставте собі це питання – для чого мені зараз
англійська в мої 12 років, окрім роботи на уроці? Здавалося б, що відповісти
просто – щоб працювати в хорошій компанії, спілкуватись з іноземцями, мати
доступ до англомовних джерел інформації та розваг, подорожувати та ін.
А тепер знову згадаймо, чи дійсно так мислить 12-річна
дитина? Все ж, ці категорії зрозумілі дорослим, які мислять більш стратегічно
і, звичайно ж, хочуть найкращого для майбутніх поколінь, та для дитини це буде
зовнішньою мотивацією, що працюватиме для підготовки до уроків і бажання
задовольнити чи порадувати значущих дорослих.
Що ж робити з внутрішньою мотивацією учнів? Погляньмо на сам
термін: внутрішня мотивація визначається здійсненням певних дій заради
задоволення процесом і успішного подолання викликів, перш за все, а не заради
певних наслідків. Внутрішньо вмотивована людина діє, тому що процес приносить
радість, а не заради продукту дій, їх результатів чи нагород.
Які шляхи до активації внутрішньої мотивації учнів до
навчання, яке триватиме не лише протягом уроку та підготовки до нього?
1. Основна запорука
успіху тут – це очевидна внутрішня мотивація вчителя, як рольової моделі,
тобто, вчителя, що завжди навчається, розвивається, готовий до нових досвідів і
здатний до гнучкого сприйняття навчального процесу.
2. Базові складові
внутрішньої мотивації учня – відчуття, що вони в комфортному для самовираження,
безпечному просторі, однак не позбавленому викликів.
3. Проєктні
завдання, підібрані відповідно до вподобань учнів. Проєкти можуть бути як
індивідуальні, так і командні. Найголовніше в проєктах – це дати учням можливість
самостійно спланувати свою роботу, розділивши її на етапи. Важливо також, що
оцінювати проєкти потрібно відповідно до поставленої мети, тож мовні уміння тут
стоять не на першому місці. Проєкти можуть бути довготривалі, розраховані на
тижні чи місяці.
4. Ігрові основи
навчання. Коли ми говоримо про гру чи ігрові елементи в навчанні, то варто
пам’ятати, що гра – це не протилежність серйозності. Такі ознаки гри, як
зосередженість, чіткі правила, виклик, змагальність, повна залученість,
націленість на успіх, комунікативність, креативність, залучення всіх
когнітивних функцій – це те, що дійсно активує внутрішнє бажання і сприяє
отриманню задоволення від процесу.
5. Персоналізоване
формувальне оцінювання, а саме оцінка конкретних досягнень учня з поясненням,
чому саме щось спрацювало, а також критична оцінка того, що не спрацювало із
порадами щодо шляхів покращення результату наступного разу.
Пропонуємо вам переглянути матеріали, в яких ви знайдете
проєктні роботи для учнів:
- Prepare Ukrainian Edition 5-6 НУШ
- Prepare Ukrainian Edition 10-11 клас
- Prepare Around the World
- Prepare Grammar
- Prepare Tests
Читати попередні лайфхаки:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток вчителя?
Лайфхак 3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4. Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників
Лайфхак 7. Топ 3 завдань для розвитку цифрової грамотності учнів
Лайфхак 8. Відгуки вчителів на курс Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 9. Цифрова грамотність: Поширення інформації та спілкування онлайн
Лайфхак 10. Співпраця і відповідальність підлітків
Брошура «Чому варто обирати Prepare Ukrainian Edition»
Лайфхак 11. Як поєднується індуктивне вивчення граматики та критичне мислення?
Лайфхак 12. Що варто знати вчителю 6 класів НУШ для вдалого вибору підручника?
Лайфхак 13. Від кліпового до критичного мислення
Лайфхак 14. Емоційний розвиток підлітків і його місце на уроках англійської
Лайфхак 15. Розвиваємо в підлітках «Уміння вчитись протягом життя»
Лайфхак 16. Імпровізаційніта перформативні елементи для розвитку комунікативних умінь підлітків
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.