Як утримувати увагу учнів у 1-му класі?
Розпочнемо з нагадування про функцію когнітивного контролю.
Когнітивні уміння (так звані – executive - виконавчі функції) – це набір
навичок, що регулюють поведінку людини в тій чи іншій ситуації. За цю роботу
відповідають фронтальна і прифронтальна зони кори головного мозку. Функція їх
для мозку така ж як функція диригента для оркестру (Goldberg, 2001).
Важливо зазначити, що когнітивні навички визначають успішність у навчанні людини на всіх етапах життя від народження і до сталого професійного розвитку. Мова і вивчення іноземної мови є одним з найвпливовіших інструментів когнітивного розвитку людини. Нижче можна поглянути на складові когнітивного контролю:
Відповідно до таблиці, функція гальмівного контролю відповідає саме за увагу та концентрацію. Дослідження останніх років показують, що рівень концентрації та уваги серед учнів знизився, тож вони потребують особливого підходу, що дозволить цей рівень розвивати, спираючись на автономію та самоконтроль учнів. Стратегії підходу ми опишемо в наступних лайфхаках, а одне з таких завдань пропонуємо нижче:
КРЕАТИВНА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ
Сучасні учні легко відволікаються через різні подразники:
швидко змінювані картинки в інтернеті, на екранах телевізорів, ноутбуків, зовнішній
рекламі, гучна музика, радіо та ін. Робота уяви учнів із закритими очима може
допомогти позбутися таких подразників через сприйняття мовлення.
Завдання «Послухай та уяви. Потім намалюй» змотивує учнів до концентрації та розвиватиме увагу й уміння зосередитися на мовленні, а крім того, тренує пам'ять. Такі завдання, зокрема, часто зустрічаються в підручнику Super Minds Ukrainian Edition. Важливо для таких завдань:
·
Попросити учнів сісти як їм зручно.
·
Розслабитись, самостійно перевірити внутрішні відчуття.
· Звернути увагу на відчуття в тілі – в ногах,
руках, спині, шиї та спробувати силою думки розслабитись, якщо знайшли
напруження.
·
Звернути увагу на дихання і дихати рівно та
глибоко, відповідно до того, як кому зручно.
Далі вчитель починає розповідь, залежно від вивченого на уроках,
або вмикає аудіозапис. У підручнику Super Minds такі завдання можна здійснювати
через історії (Урок 5-6). Учні можуть уявляти собі історію про героїв, а потім
порівнювати з анімацією чи ілюстраціями в книзі. Можна також описувати окремі
картинки та просити учнів назвати порядок картинки в історії, тренуючи, крім
уваги, ще й пам’ять. У першій темі підручника завдання на увагу також реалізується через
пошук відмінностей між картинками.
ГОЛОСУЙТЕ ЗА SUPER MINDS UKRAINIAN EDITION
Нагадуємо, що вже з 23 лютого по 2 березня відбуватиметься вибір підручників для першого класу, тож радимо вам ознайомитись із НМК Super Minds Ukrainian Edition на таких ресурсах:
· Матеріали для ознайомлення на сайті ІМЗО
· Зразки аудіо, відео, підручника, зошита і додаткових посібників
· Презентація НМК на каналі ІМЗО
· Вебінари по курсу:
- Overcoming the Challenges of the New Ukrainian School
- New Ways of Teaching with Super Minds Ukrainian Edition
Обирайте експертне навчання і краще майбутнє для ваших учнів!
ПОДАЛЬШЕ ЧИТАННЯ
Для глибшого знайомства з методикою курсу та роботою з увагою, концентрацією, мотивацією молодших школярів пропонуємо відвідати наші ресурси:
·
Cambridge Life Competencies Framework
ПОПЕРЕДНІ ЛАЙФХАКИ
Лайфхак 1. Нові шляхи викладання в 1 класах НУШ
Лайфхак 2. Чому варто обрати Super Minds Ukrainian
Edition
Лайфхак 3. Розвиток мислення через сторітелінг
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.