The Importance of Total Physical Response in the Online and Blended Education
Роки пандемії та викликів навчання під час
воєнного стану змушують нас шукати шляхи залученості учнів у навчальний процес
дистанційного та змішаного типу. Спільнота освітян погоджується, що ніякі
технічні можливості не можливо порівняти із живим спілкуванням і взаємодією
учнів та вчителя та учнів між собою.
Справді, взаємодія з іншими людьми
відбувається на різних рівнях і фізичний рівень – це база, на якій будуються
уміння, навички та знання. Спілкування з іншими людьми здійснюється перш за все
невербально, через зчитування постави, жестів, виразів обличчя, дотиків, руху.
Чи можливо в умовах дистанційного та змішаного
навчання замінити чимось фізичну присутність? Очевидно, що ні. Однак, водночас
ми маємо визнати, що дистанційні форми навчання і роботи мають свої переваги,
адже світ змінюється до моменту, коли відстань між людьми набуває іншого
значення, а технології дозволяють бути на зв’язку. Фізична присутність у такому
світі має вищу цінність.
Зокрема, практика змішаного навчання в
Харкові, де учнів з усіх районів міста організовано возять на облаштовані для
навчання станції метро, показує, що саме ці уроки учням запам’ятовуються
найкраще, а ставлення до навчання має більш позитивний характер, саме тому
важливо знаходити способи проводити уроки офлайн, в яких буде найбільше
взаємодії.
Крім того, дослідження зазначають, що поєднання різних умов навчання і їхня систематична зміна розвивають в учнів адаптивність, гнучкість і відповідальність за власне навчання. Дізнатись більше про переваги та можливості змішаного типу навчання ви можете в дослідженні від Cambridge.
Коли ж навчальний процес повністю
дистанційний, то практикувати фізичну залученість, безумовно, складно, однак
намагатись варто. Які можливі варіанти?
1.
Заохочувати учнів вмикати камери.
Для цього можна робити тематичні заняття, коли просимо учнів на урок вдягати
щось одного кольору або мати якийсь атрибут для роботи.
2.
Грати в ігри, що потребують
присутності на екрані – miming games, activity guessing та інше.
3.
Проєктна діяльність, де учні мають
контактувати й взаємодіяти для підготовки до заняття, на якому презентуватимуть
результати діяльності.
Крім того, існує такий термін, як «пропріацепція», що означає здатність сприймати власне тіло в просторі, його положення, переміщення, постави, ваги та ін. По суті, це – тілесна свідомість, і навіть зі старшими учнями важливо працювати над тим, щоб вони були свідомо присутні в процесі навчання. Зокрема, допоможуть завдання на утримування уваги, наприклад: вчитель торкається носа і говорить “touch your nose if you can hear me”… “touch your shoulder if you can hear me”… Так вправа може продовжуватись, поки всі учні не звернуть увагу на спільні дії та повторюватимуть їх. Більше про Total Physical Response.
А також реєструйтеся на вебінар, де ми продемонструємо різні вправи і поради щодо фізичної залученості під час змішаного і дистанційного навчання на прикладах завдань з підручників THiNK, Super Minds, Prepare, Kid’s Box від Cambridge University Press & Assessment.
Читати попередні лайфхаки:
Для вчителів середньої школи:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток вчителя?
Лайфхак
3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4.
Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників
Лайфхак 7. Топ 3 завдань для розвитку цифрової грамотності
учнів
Лайфхак 8.
Відгуки вчителів на курс Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 9. Цифрова грамотність: Поширення інформації та спілкування онлайн
Лайфхак 10. Співпраця і відповідальність підлітків
Брошура «Чому
варто обирати Prepare Ukrainian Edition»
Лайфхак 11. Як поєднується індуктивне вивчення граматики та
критичне мислення?
Лайфхак
12. Що
варто знати вчителю 6 класів НУШ для вдалого вибору підручника?
Лайфхак 13. Від кліпового до критичногомислення
Лайфхак 14.
Емоційний розвиток підлітків і його місце на уроках англійської
Лайфхак
15. Розвиваємо
в підлітках «Уміння вчитись протягом життя»
Лайфхак 16. Імпровізаційніта перформативні елементи для
розвитку комунікативних умінь підлітків
Лайфхак 17. Як зацікавити підлітків вчитианглійську не лише на уроці
Лайфхак 18. Розвиток соціальноївідповідальності серед підлітків
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.