Розвиток соціальної відповідальності серед підлітків
Як ми взаємодіємо з
іншими людьми у глобалізованому світі? Ця компетенція розглядає, як ми можемо допомогти людям розвинути
навички взаємодії в соціальній групі. Оскільки групи, частиною яких вони
стають, з часом змінюються, їм потрібно бути здатними думати про свої ролі в
них і про те, як вони сприяють цьому. Вони також потребують вдосконалення своєї
здатності працювати та спілкуватися з людьми різного походження і культури.
Існує, крім того, потреба зробити крок назад і побачити їхнє соціальне
залучення з більш глобальної точки зору: які основні проблеми впливають на світ
і як вони ставляться до власного життя?
Ми визначили три основні сфери соціальної
відповідальності:
• Розуміння особистих і соціальних обов'язків як частини соціальної
групи стосується визначення та усвідомлення значущості особистих і суспільних
обов'язків різних рівнів, від локального до глобального. Це передбачає
виконання учнями своїх завдань особистих та соціальних обов'язків як члена
соціальної групи та/або як громадянина, та нести відповідальність за власні
вчинки.
• Виявлення міжкультурної обізнаності означає здатність учня
описувати та аналізувати особливості власної культури та культури інших, а
також робити порівняння в позитивний і шанобливий спосіб. Це також містить
можливість співпрацювати з людьми з інших культур. Культура в цьому контексті
може стосуватися культур різних країн або культури різних груп.
• Розуміння
глобальних проблем включає визначення, обговорення та розуміння діапазону поглядів
на глобальні проблеми, наприклад, на теми, пов’язані зі здоров’ям, правами
людини й
навколишнє середовище. Учні зможуть зрозуміти, як їхня власна
поведінка може позитивно чи негативно
сприяти виявленим проблемам.
Завдання на розвиток соціальної відповідальності
Розуміння особистих і соціальних обов'язків Understanding responsibilities within a
social group
ROLES & RESPONSIBILITIES
When working with reading and
listening texts, choose a character in the text and ask learners the
following questions: • What is this
character’s role in this context? • If their role had
a ‘job title’, what would it be? • What
responsibilities do they have?
Для роботи
онлайн ви можете працювати в додатку Canva для створення колажів та онлайн-постерів |
Виявлення міжкультурної обізнаності Understanding aspects of own culture
MOST PEOPLE
When learners encounter
different issues or discussion points in coursebooks, ask them to discuss the
following questions: • What do you think
about this issue? • What do different people in your country
think about this?
Для роботи онлайн
використовуйте Zoom breakout rooms |
Подібні завдання ви зможете знайти в картках, які можна використовувати для роботи з
підручником Prepare Ukrainian Edition.
Важливим аспектом розвитку соціальної відповідальності українських шкіл є
робота над адаптацією учнів в нові класи:
-
Бесіди з
учнями задля створення рівних умов навчання.
-
Двостороння
адаптація, де учні класу адаптуються до новеньких, і навпаки.
-
Терпимість і
заохочення успіху на кожному етапі навчання і входження в колектив.
- Використання «драма» елементів, технік плейбек театру для згуртування учнів.
Більше інформації про виклики в роботі вчителя під час кризових часів ви знайдете у книзі Стівена Соутона, яку ви знайдете у статті.
Крім того, пропонуємо ознайомитись із рекомендаціями від МОН.
Читати попередні лайфхаки:
Для вчителів середньої школи:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток
вчителя?
Лайфхак 3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4. Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників
Лайфхак 7. Топ 3 завдань для розвитку
цифрової грамотності учнів
Лайфхак 8. Відгуки вчителів на курс Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 9. Цифрова грамотність: Поширення інформації та
спілкування онлайн
Лайфхак 10. Співпраця і відповідальність
підлітків
Брошура «Чому варто обирати Prepare Ukrainian Edition»
Лайфхак 11. Як поєднується індуктивне
вивчення граматики та критичне мислення?
Лайфхак 12. Що варто знати вчителю 6 класів НУШ для вдалого вибору підручника?
Лайфхак 13. Від кліпового до критичного мислення
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.