Співпраця і відповідальність підлітків
Цією статтею ми розпочинаємо нову серію лайфхаків для вчителів, що працюватимуть у 6 класі НУШ. Перша стаття з серії розповість вам про основні елементи такої життєвої компетентності як співпраця. Розвиток умінь співпраці має ключове місце в Держстандарті базової середньої освіти, а також у модельній програмі іншомовної освіти. Розвиток уміння співпрацювати відображено в підручнику Prepare Ukrainian Edition і посідає важливе місце у роботі 6-их класів, адже саме в цій віковій категорії учнів чи не найважливішим є побудова міцної команди.
Співпраця часто описується як ключове уміння для освіти 21 століття (NRC, 2011). Деякі переваги співпраці над індивідуальним розв'язанням проблем полягають в ефективному розподілі праці; використанні інформації з багатьох джерел, точок зору та досвіду; вищих рівнях креативності та кращої якості рішень (OECD, 2013).
Коли люди взаємодіють один з одним, вони не просто обмінюються інформацією, а й підтримують один одного в колективному мисленні. Така спільна взаємодія дозволяє учасникам досягти більшого, ніж вони можуть поодинці.
Ми визначили чотири основні сфери співпраці:
• Прийняття особистої відповідальності за власний внесок у групове завдання означає здатність учня брати активну участь у груповій діяльності, виконуючи різноманітні ролі, ділитися та вільно висловлювати свої власні ідеї іншим, і демонструвати готовність надавати пояснення щодо власних внесків за потреби.
• Заохочення ефективної групової взаємодії містить здатність учня уважно слухати інших і визнавати їхні погляди, навіть якщо вони суперечать їхнім власним. Таким чином учні можуть належно розподіляти чергу в груповому завданні, надавати конструктивний зворотний зв'язок, а також висувати власні рішення та ідеї так, щоб допомогти групі прогресувати до його завершення. Це також передбачає створення ефективних способів спільної роботи груп, пропонуючи взаємну підтримку один одному.
• Управління розподілом завдань у груповій діяльності стосується здатності учня ідентифікувати завдання та підзавдання в груповій діяльності та справедливо розподіляти їх між членами групи.
• Робота над виконанням завдання пов’язана зі здатністю учня переконатися, що в групі є прогрес у досягненні цілей. Це може включати оцінку кількох варіантів і точок зору під час групової діяльності та визнання найбільш прийнятного рішення для вирішення завдання. Це також передбачає ефективне виявлення та розв'язання проблем, які можуть виникати під час діяльності.
Читайте попередні лайфхаки:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток вчителя?
Лайфхак 3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4. Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare
Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників
Лайфхак 7. Топ 3 завдань для розвитку цифрової грамотності
учнів
Лайфхак 8. Відгуки вчителів на курс Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 9. Цифрова грамотність: Поширення інформації та спілкування онлайн
Рекомендуємо ознайомитися
Media Literacy in ESL Teaching
У цій статті розглядається значення медіаграмотності у викладанні ESL, її визначення, вплив і застосування на практиці.
Mediation, Media Literacy and More in our autumn 'to watch' list
Не встигли взяти участь у вебінарах цієї осені?
Підсумки конкурсу «Розшифровуємо культурі коди разом!»
Щиро дякуємо всім учасникам за активність та креативні роботи.