Читання у 3-4 класах. Вправи, завдання, стратегії
ACTIVE – це шість важливих стратегій, які може використовувати вчитель для того, щоб продовжувати вчити читати. Які ж саме стратегії ховаються за літерами ACTIVE?
Cultivate vocabulary – розвиток словникового запасу
Teach for comprehension – навчання розуміння прочитаного
Increase reading rate – підвищення швидкості читання
Verify reading strategies – визначення стратегій
Evaluate progress – оцінка прогресу
Разом вони допомагають всебічно розвивати вміння читати та поєднують висхідну та низхідну стратегії. З одного боку ми продовжуємо працювати з базовими вміннями: покращуємо швидкість, вивчаємо читання окремих слів. З іншого боку, ми працюємо над тим, щоб учні вчились розуміти іншомовні тексти, їх головну думку та деталі без перекладу.
В реальних умовах здається неможливою думка про поєднання усіх 6 стратегій на одному уроці, щоб опрацювати кожний текст, проте ми пропонуємо тримати список стратегій завжди перед робочим столом, для того, щоб логічно і продуктивно спланувати роботу з текстом.
План уроку з читання
Для прикладу розглянемо текст з підручника Wonderful World, second edition, який можна переглянути тут.
Працюємо на уроці за таким планом.
Завдання 1 (Activate students’ knowledge)
Учні відповідають на питання вчителя:
What do people do at the amusement park?
- How can you have fun there?
- How often do you visit amusement park?
- Do you know about any famous parks around the world? Share, what you know.
Після питання 4 вчитель може показати фото або відео для того, щоб показати цікаві парки розваг, включаючи той, про який клас збирається читати.
Завдання 3 (Cultivate vocabulary)
Учні разом з вчителем вивчають слова з вправи 1.
Після цього, вчитель звертає увагу на текст. Учні у парах шукають речення зі словами, який називає вчитель. Завдання бути найшвидшою парою та правильно прочитати речення.
Завдання 4 і 5
Виконуємо вправи 2 та 3 зі сторінки.
Завдання 6 (Teach for comprehension)
Граємо в “Detective Game”. Учні шукають “докази”, які підтверджують відповіді у вправі 3. Це завдання продемонструє учням важливість використання інформації з тексту, адже важливо не лише виконувати вправи на розуміння, але й навчити учнів виконувати ці вправи ефективно.
Завдання 7 (Verify reading strategies)
Учні у парах вигадують рухи для різних атракціонів, про які вони читали в тексті. Далі клас поділяється на групи та грає у гру “Miming game”. Хтось показує атракціон, інші учасники називають його та додають, яку інформацію пам’ятають про розвагу.
Це завдання допоможе розвинути одну зі стратегій компенсації: коли ми не знаємо слово, ми можемо використовувати рухи, щоб пояснити слово співрозмовнику.
Завдання 8
Для узагальнення учні називають той атракціон, який вони найбільше хочуть відвідати у парку, а також пояснюють, чому це так.
Як бачите, ми додали декілька стратегій у вигляді простих ігор і вправ, і це допомогло учням прочитати текст декілька разів, запам’ятати нові слова та використати інформацію з тексту, щоб пояснити свої вподобання.
Для того, щоб отримати більше ідей, як використовувати вказані стратегії з учнями, перегляньте запис вебінару “What to do with texts in your book”.
А, якщо вас зацікавив підручник “Wonderful World, second edition”, пропонуємо більш детально ознайомитися з ним за посиланням.
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.