Чому першокласникам не потрібні оцінки?

Ми запитали у людей різних професій те саме
питання. Серед більшості опитаних, перші спогади зі школи аж ніяк не пов’язані
з цифрами в щоденнику. Пам’ять утримує емоційні досвіди та пов’язану з ними
інформацію – перше спільне свято, перше відчуття успіху, перші помилки, друзі,
ігри, а найчастіше – позашкільні комунікації зі вчителем та однокласниками.
Оцінок уже давно немає в початковій школі,
однак це не означає, що не існує оцінювання. Уже з першого класу основний фокус
– на життєвих компетентностях, одна з яких – «Уміння вчитись протягом життя». У рамках цієї компетентності
ми можемо говорити про такі шляхи оцінювання, котрі дійсно допомагають в
навчанні, мотивують до вдосконалення через розвиток відповідальності учнів за
власне навчання, рефлексії та самооцінки, аналізу власних досягнень.
Отже, Компетентність «Уміння вчитись протягом
життя» стосується навичок навчання та рефлексії, автономії учнів та умінь
організувати власне навчання. Ця компетентність поділяється на три ключові
сфери:
·
Розвиток умінь та стратегій
навчання;
·
Контроль власного навчання;
·
Рефлексія та оцінка власного
навчання.
Погляньмо на третю сферу – «Рефлексія та
оцінка власного навчання». Вона передбачає самостійне обмірковування учнів щодо
навчання, щоб оцінити, що в них спрацювало, а що ні. Така рефлексія може
допомогти з рішенням, чи продовжувати певні дії, чи щось змінювати. У
результаті учні можуть визначити та використовувати ефективні методи навчання і
стратегії. Крім того, учні, які відстежують і оцінюють власний прогрес у
навчанні, більш здатні постійно вдосконалюватися, досягати успіху в навчальних
цілях. Тут ми визначаємо такі основні уміння:
· Відстеження прогресу (учні
виявляють розуміння власного прогресу у вивченні англійської. Ведуть чеклісти,
портфоліо);
· Оцінювання навчання та прогресу
(учні можуть визначити, коли протягом уроку вони досягли успіху, а де їм варто
ще попрацювати);
· Використання зворотного зв’язку
для покращення навчання (учні позитивно і зацікавлено реагують на зворотний
зв’язок, розуміють, чому була надана критика).
Як розвивати ці уміння в учнях? Надаємо
відповідні завдання, які ви можете використовувати на уроках для формування і
розвитку кожного з умінь нижче:
Відстеження прогресу:
ЧОГО МИ СЬОГОДНІ НАВЧИЛИСЯ?
Наприкінці кожного уроку в підручнику попросіть учнів закрити свої підручники та спробувати згадати вивчене на уроці.
Оцінювання навчання та прогресу:
ШКАЛА ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ
Після того, як учні виконають завдання підручника, намалюйте на дошці шкалу (нижче приклад). Запропонуйте учням підійти до дошки та наклеїти або намалювати зірку на шкалі на позицію, яка, на їхню думку, найбільше відповідає їхньому досвіду виконання завдання. Використання зірок робить завдання анонімним і менш відкритим для учнів, але все ж дозволяє вчителю бачити, як учні почуваються щодо навчання. Або спостерігайте, поки учні малюють шкалу в зошитах та позначають, як вони почуваються.
Використання зворотного зв’язку для покращення
навчання
NEXT TIME
Давши
учням відгук про завдання підручника, напишіть наступні частини речень на
дошці:
•
Наступного разу я буду…
• Мені
потрібно попрацювати над...
Попросіть
учнів подумати про зворотний зв’язок, який вони отримали, і як вони можуть його
використати краще наступного разу, коли їм доведеться виконати подібне
завдання. Попросіть їх використовувати речення на дошці, щоб записати свої
відповіді.
Подібні та інші завдання вже інтегровані в
підручник Super Minds Ukrainian Edition для першого класу. Дізнатись більше про
підручник та додаткові матеріали за посиланням.
Більше про Уміння вчитись тут.
Читати попередні лайфхаки:
Лайфхак 1. Нові шляхи викладання в 1 класах НУШ
Лайфхак 2. Чому
варто обрати Super Minds Ukrainian Edition
Лайфхак 3. Розвиток мислення через сторітелінг
Лайфхак 4. Емоційний розвиток першокласників – з чого починати вчителю НУШ
Рекомендуємо ознайомитися
The Importance of Total Physical Response in the Online and Blended Education
Роки пандемії та викликів навчання під час
воєнного стану змушують нас шукати шляхи залученості учнів у навчальний процес
дистанційного та змішаного типу. Спільнота освітян погоджується, що ніякі
технічні можливості не можливо порівняти із живим спілкуванням і взаємодією
учнів та вчителя та учнів між собою.
Die Anwendung von KI-Chatbots im Deutschunterricht: Vorteile und Beispiele für Aufgaben
Ця методична стаття розгляне переваги використання GPT-Chat у навчанні та надасть приклади завдань для вчителів та учнів.
Розвиток соціальної відповідальності серед підлітків
Як ми взаємодіємо з іншими людьми у глобалізованому світі? Ця компетенція розглядає, як ми можемо допомогти людям розвинути навички взаємодії в соціальній групі. Оскільки групи, частиною яких вони стають, з часом змінюються, їм потрібно бути здатними думати про свої ролі в них і про те, як вони сприяють цьому. Вони також потребують вдосконалення своєї здатності працювати та спілкуватися з людьми різного походження і культури. Існує, крім того, потреба зробити крок назад і побачити їхнє соціальне залучення з більш глобальної точки зору: які основні проблеми впливають на світ і як вони ставляться до власного життя?