Від натхнення до підтримки: знайомтеся з Альоною Дідовець, новою методисткою курсів Cambridge

Ми поспілкувалися з Альоною, щоб дізнатися про її професійну
філософію, бачення сучасних викликів та плани щодо підтримки українських
викладачів.
– Альоно, розкажи трохи про себе. Що привело тебе у
викладання англійської і як твій шлях перетнувся з методиками Cambridge?
Мій шлях у викладання почався ще протягом навчання в
університеті – я тоді вперше усвідомила, наскільки англійська відкриває людям
можливості. Мені завжди хотілося, щоби учні не просто вивчали мову, а
відчували, що вона може змінювати їхнє життя, що англійська мова проста та
цікава. Саме тому я почала цікавитися сучасними комунікативними методиками – і
дуже швидко зрозуміла, що підхід Cambridge максимально співзвучний моєму
баченню: орієнтація на потреби учнів, їхні цілі, хобі та теми розмов між собою,
фокус на розвитку реальних навичок спілкування, підтримка викладача на кожному
кроці, і, звісно, якість матеріалів, які надихають навчати й навчатися. Коли я
вперше побачила, як учні початкових класів захоплено вчаться за допомогою
історій та ігрових завдань у Super Minds 2nd Edition, я зрозуміла — це саме той підхід,
якого я шукала.
– Можеш описати свою викладацьку філософію трьома словами? І
як вона перегукується з підходом Cambridge?
Три слова – натхнення, розвиток, підтримка.
Я вірю, що завдання вчителя – не лише передати знання, а
створити середовище, де учні не бояться помилятися й постійно зростають.
Cambridge саме про це – про навчання як процес відкриття, де в центрі не
підручник чи оцінка, а людина.
– Які, на твою думку, три головні виклики стоять сьогодні
перед українським вчителем англійської мови?
Передусім – емоційне вигорання. Вчителі зараз працюють у
надскладних умовах, часто поєднуючи офлайн і онлайн-формати. Другий виклик –
постійна потреба в оновленні знань, адже технології та освітні тенденції
змінюються дуже швидко. І третій – мотивація учнів, яку стає дедалі важче
підтримувати в умовах нестабільності.
Моя мета – допомагати вчителям знаходити ресурси й натхнення, щоб долати ці виклики разом. Адже коли вчителька баче, як підлітки жваво обговорюють актуальні для них теми з Think 2nd Edition або як Prepare! Updated 2nd Edition системно готує її учнів до іспитів, не вбиваючи інтерес до мови, — це найкраща профілактика вигорання.
– Cambridge активно розвиває цифрові платформи, як-от
Cambridge One для викладання англійської як іноземної та Сambridge Elevate для викладання
англійською шкільних предметів. Які можливості ти в них бачиш для українських
вчителів і як плануєш допомагати інтегрувати ці інструменти у щоденну роботу?
Це не просто онлайн-платформи, а справжні екосистеми, де все
інтегровано: підручники, домашні завдання, аналітика успішності учнів,
додаткові ресурси та тестування. Для вчителя це величезна підтримка – можна
бачити прогрес класу, планувати заняття, економити свій час.
Я планую проводити практичні вебінари та семінари, щоби
колеги відчули, що цифрові інструменти – це не складно, а зручно й корисно.
– Яким, на твою думку, є вчитель англійської мови сьогодні?
Якими якостями він чи вона має володіти, щоб бути успішним та надихати учнів?
Я переконана, що сучасний вчитель – це герой, тренер,
мотиватор і lifelong learner.
Нам важливо бути гнучкими, відкритими до нового, мати емпатію та здатність бачити в кожному учневі потенціал. Я прагну бути вчителькою, яка не боїться ставити собі запитання й сама продовжує навчатися щодня.
– У компанії «Лінгвіст» ти підтримуєш вчителів, що працюють
з курсами Cambridge. Які конкретні формати допомоги ти плануєш? Чи можуть
вчителі звертатися до тебе з індивідуальними запитами?
Так, звичайно! Я планую створити систему постійної
підтримки, яка включатиме:
- всеукраїнські вебінари та Q&A-сесії;
- методичні воркшопи для шкіл і центрів розвитку педагогічних
працівників;
- індивідуальні консультації для вчителів, які хочуть
порадитися щодо курсу або проблем конкретного класу.
Моя мета – бути поруч, коли виникає запитання чи сумнів, і допомогти знайти найкраще рішення.
– Яку найкращу професійну пораду ти коли-небудь отримувала
як викладач чи методист?
«Не бійся бути справжньою перед своїми учнями та не бійся
робити помилки».
Учні відчувають щирість і довіряють тим, хто сам не боїться
вчитися разом із ними. Думаю, це й є секрет справжнього викладання.
Рекомендуємо ознайомитися
Запрошуємо 29 жовтня на вебінар-читанку із посібником Imagine for Ukraine 3 Reading Anthology
Читання з розумінням: практичні прийоми для вчителя англійської
Сучасна підготовка до ЗНО починається тут — з Wordwall та ZNO Leader B1
Cпробуйте інтерактивні вправи до ZNO Leader B1
Grammatik verstehen, anwenden, kommunizieren!
Граматика, яку учні справді розуміють!