Розвиваємо в підлітках «Уміння вчитись протягом життя»
Ми визначаємо три основні сфери в рамках компетентності
«Уміння вчитись протягом життя»:
• Розвиток навичок і стратегій навчання включає такі важливі
прийоми, як створення нотаток, зберігання та пошуку інформації, а також прийоми
дослідження та запам'ятовування інформації. У контексті англомовної освіти учні
також виграють від використання стратегій комунікації. Існують різні методи та
техніки, тож учням потрібно експериментувати та вибирати ту, яка найкраще
відповідає їхньому особистому стилю, потребам і ресурсам.
• Контроль власного навчання передбачає розвиток стратегій
саморегуляції, становлення автономії, збереження мотивації та зосередження на
завданні для досягнення найкращих результатів, де учні повинні чітко розуміти
цілі навчання.
• Рефлексія та оцінка власного навчання передбачає усвідомлення учнями навчальних потреб для оцінки того, що в них спрацювало, а що ні. Така рефлексія визначає рішення щодо впровадження певних дій. У результаті учні можуть визначати та використовувати ефективні методи навчання і стратегії. Крім того, учні, які відстежують і оцінюють власний прогрес, більш здатні постійно вдосконалюватися.
Інструменти розвитку компетентності «Уміння вчитись протягом
життя»
У рамках рефлексії та оцінювання власного навчання учні
середньої школи можуть організувати свої думки та ідеї, зокрема за допомогою mind
map. Серед найпопулярніших інструментів виділяємо:
• мозковий штурм;
• конспектування під час читання або слухання;
• подальше обговорення теми;
• упорядкування ідей, які виникають під час групової роботи.
Ось приклад шаблону, який учні можуть використовувати/заповнювати під час аудіювання:
Подібні приклади організації власного навчання учні знайдуть
в підручниках Prepare Ukrainian Edition для НУШ, Prepare Ukrainian Edition для 10 та 11 класів та інших виданнях Cambridge University Press,
адже основу підручників віднедавна складає Шкала життєвих компетентностей.
Більше про «Уміння вчитись» та інші навички й інструменти читайте тут.
Читайте попередні лайфхаки:
Лайфхак 2. Чи на часі професійний розвиток вчителя?
Лайфхак
3. З чого починати роботу з підручником Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 4. Back to School Checklist
Лайфхак 5. Епоха комунікації та Prepare
Ukrainian Edition
Лайфхак 6. Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників
Лайфхак 7. Топ 3 завдань для розвитку цифрової грамотності
учнів
Лайфхак 8. Відгуки вчителів на курс Prepare Ukrainian Edition
Лайфхак 9. Цифрова грамотність: Поширення інформації та спілкування онлайн
Лайфхак 10. Співпраця і відповідальність підлітків
Брошура «Чому варто обирати Prepare Ukrainian Edition»
Лайфхак 11. Як поєднується індуктивне вивчення граматики
та критичне мислення?
Лайфхак 12. Що варто знати
вчителю 6 класів НУШ для вдалого вибору підручника?
Лайфхак 13. Від кліпового до критичного мислення
Лайфхак 14. Емоційний розвиток підлітків і його місце на уроках англійської
Рекомендуємо ознайомитися
Individuell fördern, gemeinsam lernen: Binnendifferenzierung im Unterricht
У цій статті ми розглянемо деякі практичні методи, які можна використовувати для організації диференційованого навчання на уроках німецької мови.
Методичний курс для вихователів англійської мови у дитячих садках
Очікуємо незабаром!
Домашні завдання: замінюємо «треба» на «хочу»
Домашні завдання — не лише спосіб перевірити знання учнів, але й можливість допомогти їм полюбити англійську мову. В цьому вчителю початкових класів може допомогти курс Look та освітній платформі Spark від видавництва National Geographic Learning.