МЕТОДИЧНА СТАТТЯ “TOP DOWN OR BOTTOM UP APPROACH: HOW TO APPLY?”
Автор: Анна Гезь - методист видавництва MM Publications в Україні
Як відомо, існують два підходи до читання: top-down approach і bottom-up approach. Ви напевно чули про них, якщо так, дуже рада, що читаєте цю статтю. Якщо раптом не чули про “top down, bottom up” підходи, саме час дізнатися.
Top-down approach
Якщо попросити учнів передбачити, про що може бути стаття, за заголовком, першим реченням або за картинками, які подаються до тексту, учні формують очікування щодо того, що вони прочитають, і підтверджують або відкидають власні припущення під час читання. Підхід “зверху вниз” вважається ефективним способом обробки мови, адже учень, використовуючи набуті знання, вчиться обробляти текст, прогнозувати інформацію в тексті та вмотивований читати текст далі.
У підручнику Full Blast Plus for Ukraine надаються дотекстові завдання, здебільшого це завдання на здогадку. Наприклад, A. Look at the picture of the band Full Blast. What does each member do in the band? Listen, read and check your answers. (Full Blast Plus for Ukraine стр. 16) Таким чином, учні мають стимул прочитати текст та перевірити чи правильними були їхні здогадки.
Bottom-up approach
Підхід “зверху вниз” пов’язаний з інтерпретацією загального уявлення про текст, а також розуміння конкретних слів за контекстом; при цьому підхід “знизу вгору” сприймається як розуміння окремих слів та виразів у тексті та об’єднання цих слів, щоб досягти розуміння всього тексту.
Це означає, що використовуючи підхід “зверху вниз” читач або слухач отримує загальне уявлення про те, що буде викладатися, тоді як при підході “знизу вгору” розуміння загальної ідеї, теми, або опрацювання тексту починається з розуміння невеличких фрагментів. Дуже влучно схарактеризував Джеремі Хармер різницю між двома підходами: “У метафоричному плані, це різниця між поглядом на ліс або натомість вивченням окремих дерев всередині нього”.
У підручнику Full Blast Plus for Ukraine подаються післятекстові вправи. Ці завдання більш вимогливі й потребують більш інтенсивного опрацювання, наприклад: Прочитайте текст та заповніть пропуски в реченнях або заповніть factfiles, (Full Blast Plus for Ukraine стр.107). Виконуючи завдання на детальне розуміння тексту, рекомендуємо учням перевірити завдання в парах перед тим, як перевіряти в класі.
Сподіваємось, наша стаття була для вас корисною та допоможе в проведенні уроку. Переглянути ресурси до підручника Full Blast Plus for Ukraine можна на сайті.
Завжди з Вами,MM Publications Ukraine.
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.