Методична стаття "The power of our brain"
Чому ми забуваємо слова, які ми знаємо? Сьогодні ми поговоримо про механізм роботи пам’яті та надамо декілька порад, як згадати потрібне слово в необхідний момент.
Кожен із нас потрапляв у ситуацію, коли ми не можемо згадати назву, ім’я, дату чи потрібне слово в розмові зі співрозмовником. Ці моменти вчені називають станами «Tip of the tongue» (TOTs) або lethologica (від грецького lethe — «забудькуватість» і logos — «слово») і трапляється незалежно від того, скільки вам років і якою мовою ви розмовляєте.
Наша забудькуватість - ознака старіння? Зовсім ні, TOTs є досить поширеним станом. Молодь відчуває його приблизно раз на тиждень, а люди похилого віку приблизно раз на день. Вчені виявили, що деякі речі роблять ТОТs більш поширеними, наприклад, кофеїн, втома та сильні емоції, і що слова, вивчені пізніше в житті, частіше забуваються. Наш мозок побудований у такий спосіб, що раніше вивчену інформацію, яку ми не вживаємо, мозок відкидає в довгострокову пам’ять. Цікаво, що в стресовій ситуації людина може згадати потрібне слово або вираз, професійні перекладачі не раз згадували потрібні слова в необхідному контексті за долі секунд.
TOTs більш поширені з такими нечасто вживаними словами, як «hypochondria» (іпохондрія-стан, коли людина безперервно турбується про своє здоров'я, не маючи для цього жодних причин) або «concussion» (контузія - тимчасове пошкодження мозку, спричинене падінням або ударом по голові або сильним струшуванням), тому багато хто вважає, що TOTs пов’язані з браком використання.
Дієві поради
Порада перша - не шукайте одразу необхідне слово в словнику. Коли ви забули слово ваше перше інстинктивне бажання — пошукати слово в пошуковій системі гугл або запитати в друга. Насправді це найгірше, що ви можете зробити для вашої пам’яті. Натомість спробуйте описати значення слова. Опис слова, яке ви шукаєте, може стимулювати звукову або асоціативну пам’ять.
Порада друга - звукова підказка. Дослідження виявили, що пошук відповіді насправді збільшує ймовірність того, що ви її знову забудете, змушуючи людей забувати ті самі слова знову і знову. Натомість знайдіть звукову підказку про слово, наприклад, першу літеру f (flabbergasted-extremely surprised).
Порада третя - запам’ятайте слова в контексті. Якщо ви вивчаєте слова, запам’ятайте не лише значення слова, а в якому контексті воно використовується. Наприклад, слово obnoxious використовувалось у контексті неприємна груба людина: Some of his colleagues say that he's loud and obnoxious.
Наостанок, TOTs трапляється з усіма, і це не означає, що ви втрачаєте пам’ять. Активно згадуйте слова, використовуйте синоніми до слова, крім того, інколи описувати слово, яке ви шукаєте, у будь-якому випадку краще й дієвіше для вашого мозку.
Сподіваємось, наша стаття була для вас корисною і цікавою. Ознайомитись з нашою літературою ви можете за посиланням.
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.