Командна робота в 1-му класі НУШ. Частина 1
Співпраця часто описується як ключова навичка для освіти 21 століття (NRC, 2011). Деякі переваги співпраці над індивідуальним розв'язанням проблем полягають в ефективному розподілі праці; використання інформації з багатьох джерел, точок зору та досвіду; вищі рівні креативності та якісніші рішення (OECD, 2013).
Коли люди взаємодіють один з одним, вони не просто обмінюються інформацією, а й підтримують один одного в колективному мисленні. Ця спільна взаємодія дозволяє учасникам досягти більшого, ніж вони можуть поодинці.
Відповідно до Кембриджської шкали життєвих компетентностей є чотири ключові сфери співпраці:
• Прийняття особистої відповідальності за власний внесок у групове завдання означає здатність брати активну участь у груповій діяльності, виконуючи різноманітні ролі, ділитися та вільно висловлювати свої власні ідеї іншим і демонструвати готовність надавати пояснення щодо власних рішень за потреби.
• Заохочення ефективної групової взаємодії охоплює здатність учня уважно слухати інших і визнавати їхні погляди, навіть якщо вони суперечать власним. Так, учні можуть належним чином чергуватись в груповому завданні, надавати конструктивний зворотний зв'язок, а також висувати власні рішення та ідеї так, щоб допомогти групі ефективно завершити завдання. Це також передбачає створення ефективних способів роботи групи та пропонує взаємну підтримку.
• Управління розподілом завдань у груповій діяльності стосується здатності учня ідентифікувати завдання та підзавдання в груповій діяльності та справедливо розподіляти їх між членами групи.
• Робота над виконанням завдання пов’язана зі здатністю учня переконатися, що група просувається у досягненні своїх цілей. Це може включати оцінку кількох варіантів і точок зору під час групової діяльності та визнання найбільш прийнятного рішення для вирішення завдання. Це також передбачає ефективне виявлення та розв'язання проблем, які можуть виникати під час діяльності.
Стратегії розвитку навичок співпраці в класі:
• Завдання повинні мати чіткі цілі та кроки.
• Використовуючи ключові сфери та компоненти під час планування уроків, вчителі можуть чітко зосереджувати свою діяльність на конкретних цілях і бути більш впевненими в собі; вчителям потрібно вибрати завдання, які вимагають співпраці та мотивуватимуть учнів. Більше за посиланням.
• Завдання має бути на належному рівні складності для учнів і містити певний виклик, щоб воно їх не демотивувало і водночас не було надто простим і швидким для виконання.
• Дуже важливо, щоб вчителі пояснювали та обговорювали необхідність співпраці в кожному завданні зі своїми учнями.
• Учні повинні розуміти мету того, що вони роблять, щоб внесок кожного вписувався в ціле завдання, – адже успіх завдання – це відповідальність кожного члена групи.
• Вчителі повинні стежити за груповою роботою та своєчасно давати зворотний зв'язок. Учитель також може заохочувати зворотний зв'язок серед учнів.
• Учнів слід заохочувати відзначати успіх виконання завдання шляхом роздумів щодо їхнього власного внеску та ролі, а також встановлення цілей для вдосконалення.
• Слід навчати навичкам активного слухання (встановлення зорового контакту, прояву співчуття та розуміння, не перебивання, підсумовування сказаного тощо) і навичкам почергового висловлювання.
• Завдання повинні давати можливість вибору, щоб учні могли вибрати роботу з урахуванням своїх сильних сторін (наприклад, хто найкраще малює, той ілюструє), або навпаки, по черзі, щоб учні могли спробувати те, у чому вони не впевнені, щоб розвинути нові навички. Крім того, учні, які мають сильні сторони в одній конкретній сфері, можуть навчати інших і підтримувати загальний розвиток навичок.
Розвиток навичок співпраці з молодшими учнями може бути складнішим, оскільки в перші роки діти, як правило, більш егоцентричні й часто не вважають спільну роботу чимось природним. Саме тому важливо закласти основи для співпраці, починаючи з дошкільного віку шляхом створення позитивних класних рутин, які постійно розвивають командну роботу. Вчителі можуть пояснити учням переваги співпраці (за потреби, використовуючи рідну мову учнів), і моделювати поведінку та відповідну мову для спільних завдань.
Приклади ефективних завдань/стратегій для формування навичок співпраці:
Спільні завдання
За підтримки вчителя учні беруть на себе різні ролі та співпрацюють, щоб наприкінці побачити результат і усвідомлюють, що цього досягли лише працюючи разом. Прикладом успішної діяльності може бути будівництво замку, який потім використається в розповіді.
Ігри
Ігри вимагають черги, уваги до однокласників і відповідного використання коментарів на кшталт «well done» або «nevermind», що є важливими аспектами співпраці.
Робота хором
Хорошим прикладом хорової роботи буде спільний спів, де діти повинні стежити не тільки за вчителем, а й повинні бути синхронізовані та відчувати себе частиною цілого класу. Учні можуть бути згруповані для виконання різних ролей у пісні, де хтось буде відповідати за спів, а хтось – за виконання дії у відповідних частинах. Тільки справившись зі своєю роллю, клас зможе повноцінно виконати всю пісню – це може виховувати почуття єдності та відповідальності. Протягом цих заходів вчителі можуть заохочувати хороші методи співпраці, а також нагородити членів групи чимось спільним. Це можна зробити, зробивши фотографії або відео групових заходів, щоб показати учням наприкінці завдання як доказ їхньої співпраці.
У наступних частинах ми детальніше поглянемо на практичні завдання для розвитку навичок співпраці.
Читати попередні лайфхаки:
Лайфхак 1. Нові шляхи викладання в 1 класах НУШ
Лайфхак 2. Чому варто обрати Super Minds Ukrainian Edition
Лайфхак 3. Розвиток мислення через сторітелінг
Лайфхак 4. Емоційний розвиток першокласників – з чого починати вчителю НУШ
Лайфхак 5. Чому першокласникам не потрібні оцінки?
Співпраця часто описується як ключова навичка для освіти 21 століття (NRC, 2011). Деякі переваги співпраці над індивідуальним розв'язанням проблем полягають в ефективному розподілі праці; використання інформації з багатьох джерел, точок зору та досвіду; вищі рівні креативності та якісніші рішення (OECD, 2013).
Коли люди взаємодіють один з одним, вони не просто обмінюються інформацією, а й підтримують один одного в колективному мисленні. Ця спільна взаємодія дозволяє учасникам досягти більшого, ніж вони можуть поодинці.
Відповідно до Кембриджської шкали життєвих компетентностей є чотири ключові сфери співпраці:
• Прийняття особистої відповідальності за власний внесок у групове завдання означає здатність брати активну участь у груповій діяльності, виконуючи різноманітні ролі, ділитися та вільно висловлювати свої власні ідеї іншим і демонструвати готовність надавати пояснення щодо власних рішень за потреби.
• Заохочення ефективної групової взаємодії охоплює здатність учня уважно слухати інших і визнавати їхні погляди, навіть якщо вони суперечать власним. Так, учні можуть належним чином чергуватись в груповому завданні, надавати конструктивний зворотний зв'язок, а також висувати власні рішення та ідеї так, щоб допомогти групі ефективно завершити завдання. Це також передбачає створення ефективних способів роботи групи та пропонує взаємну підтримку.
• Управління розподілом завдань у груповій діяльності стосується здатності учня ідентифікувати завдання та підзавдання в груповій діяльності та справедливо розподіляти їх між членами групи.
• Робота над виконанням завдання пов’язана зі здатністю учня переконатися, що група просувається у досягненні своїх цілей. Це може включати оцінку кількох варіантів і точок зору під час групової діяльності та визнання найбільш прийнятного рішення для вирішення завдання. Це також передбачає ефективне виявлення та розв'язання проблем, які можуть виникати під час діяльності.
Стратегії розвитку навичок співпраці в класі:
• Завдання повинні мати чіткі цілі та кроки.
• Використовуючи ключові сфери та компоненти під час планування уроків, вчителі можуть чітко зосереджувати свою діяльність на конкретних цілях і бути більш впевненими в собі; вчителям потрібно вибрати завдання, які вимагають співпраці та мотивуватимуть учнів. Більше за посиланням.
• Завдання має бути на належному рівні складності для учнів і містити певний виклик, щоб воно їх не демотивувало і водночас не було надто простим і швидким для виконання.
• Дуже важливо, щоб вчителі пояснювали та обговорювали необхідність співпраці в кожному завданні зі своїми учнями.
• Учні повинні розуміти мету того, що вони роблять, щоб внесок кожного вписувався в ціле завдання, – адже успіх завдання – це відповідальність кожного члена групи.
• Вчителі повинні стежити за груповою роботою та своєчасно давати зворотний зв'язок. Учитель також може заохочувати зворотний зв'язок серед учнів.
• Учнів слід заохочувати відзначати успіх виконання завдання шляхом роздумів щодо їхнього власного внеску та ролі, а також встановлення цілей для вдосконалення.
• Слід навчати навичкам активного слухання (встановлення зорового контакту, прояву співчуття та розуміння, не перебивання, підсумовування сказаного тощо) і навичкам почергового висловлювання.
• Завдання повинні давати можливість вибору, щоб учні могли вибрати роботу з урахуванням своїх сильних сторін (наприклад, хто найкраще малює, той ілюструє), або навпаки, по черзі, щоб учні могли спробувати те, у чому вони не впевнені, щоб розвинути нові навички. Крім того, учні, які мають сильні сторони в одній конкретній сфері, можуть навчати інших і підтримувати загальний розвиток навичок.
Розвиток навичок співпраці з молодшими учнями може бути складнішим, оскільки в перші роки діти, як правило, більш егоцентричні й часто не вважають спільну роботу чимось природним. Саме тому важливо закласти основи для співпраці, починаючи з дошкільного віку шляхом створення позитивних класних рутин, які постійно розвивають командну роботу. Вчителі можуть пояснити учням переваги співпраці (за потреби, використовуючи рідну мову учнів), і моделювати поведінку та відповідну мову для спільних завдань.
Приклади ефективних завдань/стратегій для формування навичок співпраці:
Спільні завдання
За підтримки вчителя учні беруть на себе різні ролі та співпрацюють, щоб наприкінці побачити результат і усвідомлюють, що цього досягли лише працюючи разом. Прикладом успішної діяльності може бути будівництво замку, який потім використається в розповіді.
Ігри
Ігри вимагають черги, уваги до однокласників і відповідного використання коментарів на кшталт «well done» або «nevermind», що є важливими аспектами співпраці.
Робота хором
Хорошим прикладом хорової роботи буде спільний спів, де діти повинні стежити не тільки за вчителем, а й повинні бути синхронізовані та відчувати себе частиною цілого класу. Учні можуть бути згруповані для виконання різних ролей у пісні, де хтось буде відповідати за спів, а хтось – за виконання дії у відповідних частинах. Тільки справившись зі своєю роллю, клас зможе повноцінно виконати всю пісню – це може виховувати почуття єдності та відповідальності. Протягом цих заходів вчителі можуть заохочувати хороші методи співпраці, а також нагородити членів групи чимось спільним. Це можна зробити, зробивши фотографії або відео групових заходів, щоб показати учням наприкінці завдання як доказ їхньої співпраці.
У наступних частинах ми детальніше поглянемо на практичні завдання для розвитку навичок співпраці.
Читати попередні лайфхаки:
Лайфхак 1. Нові шляхи викладання в 1 класах НУШ
Лайфхак 2. Чому варто обрати Super Minds Ukrainian Edition
Лайфхак 3. Розвиток мислення через сторітелінг
Лайфхак 4. Емоційний розвиток першокласників – з чого починати вчителю НУШ
Лайфхак 5. Чому першокласникам не потрібні оцінки?
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.