Flipped Grammar Lessons
Top Tip in ELT 2024
Tip 5.
Teen Series
Tetiana Shelepko
Cambridge ELT Consultant
Що таке Blended Learning або Flipped Learning?
Змішаний тип навчання, або так зване перевернуте навчання –
техніки навчання, що були вперше запропоновані в середині 2010-х у навчанні
хімії Аароном Сансом і Джоном Бергманом. Вони записували лекції, які раніше
читали в класі, для перегляду студентами вдома, а в класі концентрувались на
більш практичних питаннях, які раніше були домашньою роботою. Саме в цьому
полягало «перевернення». Вже у 2011 році така техніка набирає все більшої
популярності із розвитком технологій, а у 2020 році стає чи не єдиним способом
продовжувати освітній процес в умовах кризи.
Може здаватись, що така модель навчання підходить лише для
студентів вищої школи й бути недостатньо ефективною для мовної освіти взагалі,
однак Бергман пізніше говорить, що перегляд відеозаписів перед заняттями не є
визначальною ознакою перевернутого навчання. Саме ж перевернуте навчання
означає радше зміну світогляду щодо освіти та визнання відповідальності та
автономії учнів.
Перевернуте навчання на уроках англійської
Для вивчення англійської така техніка може означати
збільшення інтерактивних практик під час уроків, зосередження на практичних
аспектах, командних завданнях, а також сприяє розвитку життєвих компетентностей
– креативності, спілкуванню, співпраці, соціальній відповідальності. Водночас
існує багато викликів, в основі яких, перш за все, вчителі називають брак
мотивації. Однак, якщо повернути питання до себе, як до вчителя таким чином:
«Як я можу найкраще і найцікавіше провести відведений класний час?» Відповідь
для вчителя мови очевидна – організувати простір, де у кожного учня буде
можливість практикувати життєві мовленнєві ситуації, грати в ігри, досягати
успіху разом.
Безперечно, ми не можемо перевертати кожен урок і кожну
тему, але там де це можливо, варто надавати учням більше автономії та вчити їх
відповідальності за власну підготовку, а відтак, розвивати їхнє уміння вчитися
протягом життя і випрацьовувати свої власні стратегії навчання.
Переваги перевернутого навчання:
Перевернуті уроки граматики
Ті завдання, які потребують читання, письма, перегляду відео
чи прослуховування текстів, а також розбору і практики граматики можуть бути
частково винесені на самопідготовку. Зокрема, перед темою уроку, де буде
представлена нова граматика, пропонуйте учням самостійно опрацювати референси в
кінці підручника. Безперечно, у них виникнуть питання і не всі зрозуміють тему.
Саме на це ви й розраховуєте, аби під час уроку сфокусуватись на проблемних
ділянках.
Деякі підручники вже враховують важливість попереднього
опрацювання граматики. Так, курс для підлітків THiNKSecond Edition включає секції Grammar Raps, доступ до перегляду яких учні
мають через платформу Cambridge One.
Підручник OpenWorld має QR-коди на сторінках з граматикою. Так звані Grammar on the Go секції
розраховані на те, що студенти самостійно можуть переглянути відеопояснення
граматики до теми по дорозі на заняття у транспорті, чи просто на перерві.
Варто розуміти, що вивчити все самостійно учням не вдасться. Їхня задача –
зарядитись на тему і подумати про питання, які вони хочуть опрацювати глибше.
Починайте з таких відео, і допрацьовуйте їх в класі, включайте метод поступово,
щоб учні так само поступово звикали до автономності.
Читати попередні статті:
ArtificialIntelligence in ELT: A Threat or a Teaching Buddy?
Top 3 Activities to Revise Vocabulary with Primary Students
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.