Don’t be a Slave to the Course Book
Для чого нам підручник?
Сучасна реклама може пропонувати вам англійську за три дні, довершені
матеріали, супер книги чи платформи, але вчителі знають – завжди треба шукати
додаткові ресурси, і найчастіше, шукати їх доводиться у власній креативності.
Одна із фраз, яку часто говорять автори підручників видавництва CAMBRIDGE під
час конференцій чи презентацій книг – «Ідеального підручника не існує», адже
підручник – це лише відправна точка для творчого простору вчителя та
учнів.
Подібно до того, як сценарій чи п’єса – це лише початковий
текст для роботи творчої команди фільму, так і навчально-методичний комплекс –
це лише запропонована програма, послідовність тем, завдань та ідей, в які
педагог закладатиме реальне життя. Однак якісний сценарій – це база, яка
гарантує цікаве кіно, а якісний підручник – це основа для створення сприятливих
умов для розвитку і вмотивованого навчання.
Чому ж потрібні додаткові матеріали?
Якщо ви зайнятий вчитель, працюєте повний день, звичайно,
хороший підручник рятує вам час і сили, однак є ситуації, в яких доводиться
його доповнювати чи адаптувати самостійно.
1. Реалізація творчого потенціалу вчителя. Розробка
завдань, пошук доречних ресурсів, відео та аудіоматеріалів, створення ігор і
винайдення вправ під індивідуальні навчальні потреби класу – це все, поряд із
вибором підручника, частина педагогічної майстерності. Учні бачитимуть, що
вчитель зацікавлений і вмотивований у своїй діяльності, а це найкраща рольова
модель для успішної реалізації потенціалу учнів.
2. Розмаїття навчальних потреб. Одна книга не
здатна задовольнити навчальні потреби кожного учня чи групи. Якби таке було
можливо, то вчителі були б непотрібні. Саме тому планування уроку вимагає уваги
до навчальних потреб кожного учня і до особливостей взаємодії саме цих
учнів.
3. Реальні мовленнєві ситуації. Урок англійської –
це простір для створення реального спілкування, а таке в житті неможливе без
спонтанності та імпровізації. Наприклад, ви знаєте, що серед учнів є певні
тренди – ігри, мультики, пісні, – і все це можна використати для роботи в
класі, як додатковий матеріал.
4. Наочність. Підручники пропонують певну
наочність, однак загальну, а потреба в наочності при вивченні мови досить
конкретна, залежить від культурного підґрунтя не лише в масштабі країни, а й
окремої громади, як то класу чи навіть групи учнів у класі.
5. Практичні завдання. У цьому просторі будь-який
підручник надає контрольовані завдання, однак ви завжди можете вийти за рамки
теми чи прослуханого тексту.
6. Граматика. Як би незвично не звучало, але цей
етап уроку потребує найбільшої креативності, адже саме тут ми навчаємо учнів
мислення і застосування нової мови для процесу мислення, тож приклади та
контексти для забезпечення цього процесу мають бути підібрані вчителем
відповідно до навчального потенціалу учнів.
7. Повторення й оцінювання. Часто підручники
пропонують тестування, однак ніхто не знає якість знань учня краще, ніж… сам
учень. Створюйте умови для самооцінювання й усвідомлення власних можливостей
учнями.
CAMBRIDGE пропонує вчителям гнучкі програми з різними
варіантами матеріалів, але й потребує творчого підходу до професії. Саме тому у
фокусі видавництва завжди буде професійний розвиток незалежного творчого й
вмотивованого вчителя.
Методична література від CAMBRIDGE, що надихнула на цю
статтю.
Kid’s Box New Generation – підручник для творчого вчителя, в якому закладені додаткові ресурси на всі випадки життя.
Або звертайтесь до вашого менеджера в компанії «Лінгвіст».
Рекомендуємо ознайомитися
Young Stars + ELT Platform = успіх ваших учнів!
Використовуйте онлайн платформу ELT Platform для доповнення матеріалів підручника Young Stars
Онлайн-конференція для вчителів англійської мови початкових класів
Запрошуємо вчителів англійської мови початкових класів на онлайн-конференцію від видавництва National Geographic Learning та компанії «Лінгвіст».
Pronunciation and Early Literacy in the Pre-School Education
У цій статті ми поговоримо про фонологічну усвідомленість і те, як спонукати найменших учнів чути риси різних звуків і практикувати фонеми англійської мови.