Лінгвіст виконує тільки оптові замовлення. Щодо роздрібу - bookling.ua

Як зробити перший урок після канікул цікавим?

Перше вересня -  свято знань, і традиційно (як не дивно) ніякі знання в цей день  учні не отримують.
Уроки, які проводяться першого вересня,  частіше за все мають вигляд спроби змусити учнів згадати щось із тієї інформації, яка була вивчена протягом попереднього навчального року, або лекцію із вуст вчителя про важливість освіти та нового етапу навчання.

Урок іноземної мови, англійської зокрема – урок, де кожна хвилина чітко розпланована та використовується з користю, але не у випадку першого вересня. В даній статі ми запропонуємо Вам варіанти вправ/ігор/тем для дискусій, які Ви сміливо можете використати для першого заняття з англійської мови, щоб воно пройшло цікаво і з користю.

26865
Читати далі...

ACADEMIC PRESENTATION AS A KEY SKILL

Giving presentation is a key skill and competence our learners will need in the future. Regardless of the language, being a good speaker makes so many things easier and opens a lot of doors in life. So, how can we teach our students to be good speakers? And the more important question is whether we should do it at all?

26790
Читати далі...

Всі статті
1-1_p_i Як обрати навчальний курс? 10 порад вчителю.

Кожен вчитель англійської мови в своєму професійному житті зіштовхувався з проблемою вибору навчальних матеріалів. Адже видавництв так багато, варіантів безліч.Та як обрати? На що звернути увагу? На граматику? На екзаменаційну підготовку? А можливо, на цікаві теми та ілюстрації?

Пригадався такий жарт, який я почула на одному з методичних семінарів:

-          Як змусити десять вчителів в кімнаті погодитися щодо найефективнішої методики навчання? -          Треба попросити дев’ятьох вийти з кімнати.

Те саме можна сказати і про навчальні матеріали. В кожний посібник автор намагається привнести свою неповторну «родзинку», кожний має своє бачення ідеальної методики.  Тому ми зробили спробу проаналізувати, на що варто звернути увагу. Ось що вийшло.

1.      Скільки сторінок у підручнику? На яку кількість годин він розрахований? Які компоненти містить НМК?

Не обов’язково шукати в каталозі, на яку кількість годин розрахований підручник. Зазвичай, одна сторінка аутентичного посібника розрахована на 45 хвилин класної роботи. Тобто кількість сторінок у підручнику – це кількість базових годин. Крім цього, слід звертати увагу на те, чи є додаткові цифрові та онлайн компоненти (DVD, інтерактивні диски, вебзони), які можуть збільшити кількість годин курсу в півтора-два рази.

2.      Наскільки програма підручника співпадає з Вашою робочою програмою?

Це питання дуже важливе, особливо для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. По перше, звертайте увагу на вікові особливості підручника. Є підручники для початкової школи, середньої та старшої. Окремо йдуть підручники для молоді та дорослих. Не використовуйте підручники для дорослих в школі, навіть в старших класах, бо їх тематика та контент орієнтовані на старшу вікову категорію та їх інтереси.. Після того, як Ви визначилися з серією, перевірте,  який рівень Вам необхідний. Рівень можна легко знайти на обкладинці підручника. Зверніть увагу, що всі рівні мають бути вказані відповідно до Загальноєвропейських мовних рекомендацій!

І найголовніше: як перевірити відповідність  програмі?

Тут допоможуть  таблиці (maps) на початку підручника чи/або книги для вчителя, в яких деталізовані мовні явища та мовленнєві навички, яким навчає даний рівень посібника. Крім цього зверніть увагу на короткі огляди перед кожним розділом в книзі для вчителя, в яких Ви знайдете інформацію про граматику та  лексику, які активізуються в даному юніті, а також, які навички говоріння, читання, аудіювання та письма розвиваються.

3.      Яка методика лежить в основі підручника?

В більш ранніх посібниках, рідше в сучасних, використовується так званий ‘PPP approach’ (презентація матеріалу, тренувальні вправи, тренувально-комунікативні/комунікативні вправи – presentation, practice, production). Однак, автори новіших підручників надають перевагу ‘text based clarification approach’ (учні виконують завдання на слухання або читання, і потім, використовуючи контекст, вони мають виявити значення та форму цільової лексики чи граматики). При виборі підручника, зверніть увагу на те, який підхід покладений в основу посібника і чи підійде він Вашим учням/студентам.

4.      Чи однакова увага приділяється всім  видам мовленнєвої діяльності (skills)?

Якісний підручник має приділяти рівну увагу читанню, письму, слуханню та говорінню; в іншому випадку, учні/студенти не зможуть досягти рівноцінного прогресу в усіх видах мовленнєвої діяльності. Втім, якщо Ви навчаєте групу студентів, яким, скажімо, необхідно розвинути лише навички усного спілкування (говоріння та слухання), бо їх робота не вимагає письма, то спеціальні посібники, розраховані на  розвиток окремих вмінь (наприклад, Real Listening and Speaking, Cambridge University Press) будуть більш доцільними.

5.      Чи включає посібник завдання на розвиток вимови?

Розділи, що спрямовані на вдосконалення навичок вимови (інтонація, словесний наголос, «німі» літери тощо) є надзвичайно важливими для успішного розвитку навичок говоріння. Тому надавайте перевагу тим посібникам, які містять системну фонетичну практику.

6.      Чи є книга для вчителя?

Наявність змістовної книги для вчителя є особливо важливою для вчителів-початківців. Крім надання відповідей, вона часто допомагає спланувати та структурувати уроки, а також допомагає передбачити, які проблеми можуть виникнути при  презентації та відпрацюванні матеріалу і пропонує шляхи їх подолання. Деякі книги для вчителя також пояснюють культурні особливості та надають додаткову інформацію про події, людей, місця, які згадуються в текстах посібника.

7.      Чи є додаткові фотокопіювальні матеріали в книзі для вчителя чи як окремий компонент НМК?

Додаткові завдання на розвиток лексики та граматики, читання та письма або навичок аудіювання та говоріння можуть бути дуже корисними в якості додаткової практики в цих сферах, або якщо у Вас залишився додатковий час на уроці.

8.      Чи є в книзі ілюстрації та фотографії?

Автори підбирають фотографії та малюнки з певною метою. Вони чудово підходять для стимулювання говоріння, активізації словникового запасу або просто для введення в контекст перед читанням або слуханням.

9.      Чи є в підручнику розділи на повторення?

Розділи на повторення дозволяють учням/студентам побачити наскільки вони зрозуміли матеріал юніту, а вчитель може відслідкувати над чим треба ще попрацювати. Деякі підручники містять розділи на повторення після кожного юніту, деякі – через кожні два-три юніти.

10.  Чи відповідає підручник культурним особливостям країни?

Дуже важливо підібрати підручник, який відповідає культурі країни, де Ви навчаєте. Перегляньте тематику юнітів, спроектуйте її на своїх учнів, студентів. Чи цікаво їм буде працювати? Чи цікавий контент Вам особисто? Чи легко буде Вам і Вашим учням обговорювати теми, зазначені в підручнику?

Якщо у Вас все ще залишилися сумніви, ось перелік ще декількох критеріїв:

  • Наскільки добре підручник підготує Ваших учнів до внутрішнього та зовнішнього оцінювання?
  • Чи є тематика текстів актуальною і сучасною?
  • Чи орієнтований мовний матеріал на потреби та інтереси Ваших учнів?
  • Чи є лексичний та граматичний довідники  в кінці книги чи юніту?
  • Чи є в книзі для вчителя або в інших компонентах НМК поточні тести?
  • Чи містить робочий зошит достатньо матеріалу для відпрацювання вдома?
  • Як Ви можете використовувати відповідні медіа компоненти  на уроці? (CDs, DVDs, додаткові матеріали онлайн)

Сподіваємося, що наші рекомендації допоможуть Вам

зробити правильний вибір!

Л. Залюбовська, методист з англійської мови



Контакти

Компанiя Лінгвіст Г. Сковороди, 6, оф.44, Київ, Україна, 04070, 38 (044) 599-32-28
e-mail: info@linguist.ua
Компания Лингвист Г. Сковороди, 6, оф.44, Киев, Украина, 04070, 38 (044) 599-3228